Efteling!

Naast al dat natuurgeweld was er natuurlijk ook tijd voor plastic kitsch. Maar dan leuk.

De Efteling!

Ik was er nog nooit geweest, Pinda vanzelfsprekend ook nog niet en mr. Big heeel erg lang geleden. Ik werd al helemaal vrolijk toen we er naartoe liepen. Al die muziekjes! Net alsof je ineens een kabouter tegen zou komen. De eerste stop was de pandadroom, de 3d film. Snel bleek dat dat nog niet besteed was aan Pinda.

Daarna liepen we naar het sprookjesbos waarbij ze steeds enthousiaster werd, steeds huppeliger en gilleriger. We vinden het zelf al leuk om te zien maar met een mini kabouter van onszelf erbij was het nog specialer.

Haar favoriet was toch wel de  sprookjesboom, die kent ze natuurlijk ook van tv. Ademloos kon ze uren naar hem luisteren. En met haar vele kinderen, het was het enige plekje in de hele Efteling waar je geen kinderen hoorde praten, gillen of lachen. Nee, daarentegen ging er een man achter ons heel hard staan bellen. Die volwassenen, die snappen er ook niets van. Blij dat ik nog niet bij die groep hoor.

:: Kijken en luisteren naar de sprookjesboom

Het sprookjesbos, de droomvlucht, over het land van Laaf, met het bootje over de plas, het kon Pinda niet gek genoeg zijn. Wat een mooi park. En wat was ik blij dat wij in het naseizoen gingen….

4 thoughts on “Efteling!

  1. De Efteling is prachtig! Het sprookjesbos blijft mooi, ook na minstens 10 bezoeken in 25 jaar 🙂 de attracties bieden voor jong & oud plezier..
    Ik kan me helemaal voorstellen dat jullie het mooi gehad hebben. En die sprookjesboom, die heb ik zelf nog niet gezien, maar ken ‘m (vagelijk) wel van TV…

Geef een reactie

