Magie in Zandvoort

We gingen weer eens naar het strand. Nee we gingen een lamp ophalen, gekocht op Marktplaats voor Pinda’s kamer. Maar die lamp stond in Zandvoort. Mijn beperkte topografiekennis strekte nog net ver genoeg, Zandvoort ligt aan zee! Natuurlijk kon die lamp opgestuurd worden in plaats van 2 uur autorijden maar ik hoorde het toverwoord zee. We reden weg met regen en gingen letterlijk de zon tegemoet. Eenmaal aangekomen zag ik tot mijn grote schrik dat Zandvoort magische krachten heeft. Ik zag ineens een Peuter. Zo eentje die groot is, niet zo eentje met babyvet en koddig loopje. Nee zo’n grote. Gelukkig heeft ze nog een luier aan, dan lijkt het nog een beetje een klein peutertje.

 

Pinda is geen grote held moet ik zeggen. Ze blijft graag dicht bij papa en mama. Weet eigenlijk niet zo goed wat ze moet doen met kinderen van haar leeftijd (groter en kleiner is geen probleem) en slaat vaak dicht als er mensen zijn die ze niet vaak ziet. Dat hoeven niet eens vreemden te zijn hoor, als je niet dagelijks in zicht bent dan geldt dit al. Zee en strand waren begin dit jaar nog niet leuk. Zand beweegt. En dat is eng. Water is nat. En niet op badwatertemperatuur. Ook eng.

Maar weer werkten de magische krachten van Zandvoort. Ik liep meteen al op blote voeten. Pinda niet, nee mama schjoene aanlate… Maar steeds wilde ze met ons in de branding lopen. Maar oh oh oh niet al te dichtbij. Na een tijdje zette ze haar voet in de terugtrekkende branding en kwam erachter dat het gewoon water was. Bijna net zoals in bad en badwater is haar grote vriend. Ineens hoorde ik “mama ik ook schjoene uit”. Echt waar vroeg ik nog? Ga je dan ook met je voeten in het water? “JA mama, ook voete in wate!”

Die voeten in het water werden enkels in het water. Werden rennen richting het water. Werden tot aan de knieën in het water en toen die ene flinke golf kwam werd het zelfs luier in het water. En maar lachen. Dit alles gebeurde nog wel aan de hand van moeders gelukkig, stel je voor dat ze dit ineens alleen durfde, dat had ik niet aangekund. Maar wat waren we trots op ons kleine lefgozertje.

Gelukkig, gelukkig, gelukkig kon ze ook nog even klein zijn op de terugweg…

 

4 thoughts on “Magie in Zandvoort

  1. Lekker dagje.
    ooit gingen wij in een opwelling ook naar de zee,we waren in de buurt, mijn zoon stond in de branding en werd letterlijk door de zee getrokken, hij raakte zijn evenwicht kwijt en viel, tot zijn hemd toe nat.
    gelukkig was er in kijkduin waar we waren op zondag een kinderkleding zaak open, natuurlijk niks aan verschoning bij ons omdat het zo spontaan opkwam, Hij heeft het er nog jaren later over gehad, voor hem was het ook een hele leuke herinnering.

Geef een reactie

