Kwoekiehoesie

Na de markt begon ik eens aan een lekker projectje voor mijzelf. Of voor Pinda, het is maar net hoe je het bekijkt. Ik wilde een leuk hoesje om het ikea krukje van Pinda haken, dat krukje waar ze echt elke dag op zit heeft een beetje te lijden.

Toen het klaar was hielp Pinda mij met het hoesje op de stoel doen en ze ging eerst op een afstandje kijken. ‘Oh mama, kwoekie mooi zo’. Daarna ging ze heel voorzichtig zitten. ‘Oh mama, kwoekie sitte lekke. Ja, mooi zagggt mama, dank’. En nu moet ik nog touwtjes eraan maken die dan weer om de poten kunnen zodat het hoesje goed blijft zitten. Want nu gaat die er wel eens af. ‘Ownee, mama, kijk, hoesie van kwoekie af, ow wa noe doen?’ Maar eigenlijk vind ik die wijsneus uitspraken zo leuk dat ik die touwtjes nog maar even laat zitten denk ik.

(en nee, geen foto van het hoesje zonder Pinda want er gebeurd iets raars met de computer, ik kan ineens geen nieuwe foto’s laden of filmpjes bekijken…grmbl). Ik was allang blij dat ik gisteren deze foto’s erop heb gezet.

9 thoughts on “Kwoekiehoesie

  1. Ik kom hier viavia binnenvallen en mijn mond viel open van zoveel moois. Acuut denk ik: ik moet NU leren haken want dat kan ik nog wel (ben tegenwoordig erg van het naaien maar dat lukt niet meer sinds ik tijdelijk aan bed gebonden ben). Je maakt prachtige spulletjes en hebt een heerlijke peuter. Ik heb de mannelijke variant daarvan hier rondlopen.. 😉
    Ik ga je bookmarken, ik kom hier vaker terug 😉

  2. Wat een geweldig leuk idee! Zo wordt zo’n IKEA kruk meteen een stuk leuker! Ik vind trouwens ook je gehaakte kussens helemaal geweldig!

    Ik heb trouwens een kleine verassing voor je op mijn blog….(Hint, het is een award!)

  3. Pingback: A gift to sit on! | Creationwest

Geef een reactie

