Ik ben jarig vandaag.

Nu dacht ik dat ik er geen last van zou hebben, van 30 worden. Maar gedurende dit jaar kwamen er toch van die dingetjes voor;

:: Ik las een interview met Waldemar Torenstra ik word altijd een beetje giegelig van Waldemar (Zomerhitte gezien?) en ik las dat hij 36 is. Daar schrok ik van, ik dacht dat hij ongeveer zo oud was als mr. Big en ik, in ieder geval er ergens tussenin. Tot ik mij besefte dat hij inderdaad in dezelfde leeftijdscategorie zit als mr. Big. En dat ik daar dit jaar ook bij ga horen, bij de dertigers.

:: Een jongen roept ‘mevrouw, mevrouw, mevrouw, uw brood’ in de winkel en ik kijk rond om te zien welke domme vrouw nou niet reageert nadat ze haar brood laat liggen bij de kassa. Hmm. Hij bedoelde mij. Ik ben een mevrouw.

:: ‘Ja maar mijn mama is ook al oud hoor oma, mama is al bijna 30, net zo oud als jou’ hoorde ik een kind zeggen tegen zijn oma. Het was wel een hele hippe oma, zo eentje met helemaal mooi grijs haar in een heel leuk plukkerig kapsel en ontzettend leuke kleding. Who am I kidding. Oma zag er beter en leuker uit dan ik.

:: Ik heb mij serieus afgevraagd of ik mijn tongpiercing uit moet doen na 30 september. Ben ik daar dan niet een beetje te oud voor? Maar ik weiger vooralsnog om mijn traguspiercing (harde stukje kraakbeen in je oor dat aan je hoofd vast zit) en 2 boven-oorschelppiercings uit te doen.

:: Ik weet dat ik te oud ben voor grijze nagellak. Proefondervindelijk geconstateerd. Het staat nog zo leuk bij mijn ( jongere, grmbl) schoonzusje en mijn (nog jongere) nichtje, maar niet bij een (bijna) dertiger met overgewicht.

:: Terwijl ik klaag over mijn knieën die last hebben van de regen (géén ouderdomkwaal, heb ik sinds mijn puberteit, eigenlijk een soort van groeipijn…) en mijn rug die stijf is en mijn suiker die wiebelt en dat mijn lenzen prikken en mij afvraag of mijn cholesterol al zakt terwijl ik ook nog eens op dieet ben om die suikers, cholesterol en kilo’s een beetje onder controle te krijgen zegt mr. Big “ja schat, je wordt al 30 binnenkort. Het wordt tijd dat ik je inruil want je takelt nu echt af”.

En nu is het zover. Ik ben 30. En ik voel me helemaal niets anders. Ik denk stiekem nog steeds dat ik gewoon 19 ben en later als ik groot ben is nog steeds heel ver weg!

19 thoughts on “Ik ben jarig vandaag.

  1. oh oh wat is dat nou? toch de 30-worden-kriebels gekregen?
    Ik zeg:
    – graag gewoon de piercings in houden
    – je schoonzusje van 25 wordt zelfs al ‘mevrouw’ genoemd en zelfs ‘oma’ op het werk
    en desalniettemin: ik vind je er ook leuk uit zien zonder de grijze nagellak 🙂
    rode lippenstift staat mij ook niet al zou ik het heel graag willen. sommige mensen hebben gewoon mazzel…..

    tot (laat) in de middag

    xxxx

  2. PROFICIAT!!

    Ik werd op 5 januari van dit jaar 30. En ik ben nog steeds NET zo sprankelijk, mooi, rimpelloos en lekker als op 4 januari *kucht heel hard*

    Maar ik houd me maar vast aan het feit dat ik de jongste van onze hele vriendengroep ben, de rest is inmiddels halverwege de 30, inclusief m’n wederhelft. Dan doet het wat minder pijn.
    Al schrik ik nog steeds van het “U en mevrouw” bij de supermarkt.. Are you talking to me?!

  3. Gefelicitaart met je verjaardag!
    Ik vind ouder worden helemaal niet meer erg. Voor mij is een verjaardag gewoon een leuke dag waarop je in de bloemetjes mag gezet worden, en waarop je alleen maar leuke dingen doet. En dat getal dat verandert, dat is bijkomstig.

    Trouwens: toen ik 18 jaar was, heeft een juf van de muziekschool mij 12 geschat. 6 jaar jonger dus. Nu ben ik 31, en dit jaar hebben al twee mensen mij 24 geschat, 7 jaar jonger. We worden er dus alleen maar jonger op 🙂

  4. Gefeliciteerd!!

    Ik vertel iedereen nog steeds dat ik 28 ben, grote zus gelooft me alleen niet meer omdat ze al goed kan rekenen. (ben dus 10 jaar ouder) Als ik jongeren van rond de 20 zie denk ik altijd dat ik daar gewoon nog bijhoor, haha, desillusie! (heb wel mijn oorschelppiercing uitgedaan dit jaar omdat ik hem beu was, dus niet omdat ik me te oud vond, hihi)

    Fijne verjaardag!

    XO Heidi

  5. Gefeliciteerd! Ik word de 18e 35 en roep al weken dat ik 35 ben.. Ernstig!
    Doe gewoon waar je je prettig bij voelt, je leeftijd is slechts een getal. Aan de andere is accepteren dat je ouder bent en dat sommige dingen minder makkelijk gaan is ook handig. Ben nu ook het overgewicht proberen te bestrijden, jammer maar ook wel fijn dat ik nu weet dat het afvallen minder hard gaat.
    Succes en geniet vooral van de leuke dag! En een gebakje mag echt wel hoor! Of 2.. 🙂

  6. Hutsefluts! Van harte gefeliciteerd en welkom in de club van de 30-ers.
    Maarre…..je bent zo oud als je je voelt, toch? Dat straal je dan ook uit hé, dus…… blijf geloven in jezelf! Fijne verjaardag! Geniet ervan!
    Enne…..als ik die 1e foto zie, weet ik wel hoe pinda aan die mooie ogen komt.
    Groetjes Corrie

  7. Gefeliciteerd Hutsefluts!!
    Maak jij je nog écht druk om die luttele 30 jaartjes?!!? Stel je eens voor hoe ík me dan wel niet moet voelen…haha
    Fijne dag en laat je maar lekker verwennen.
    En wat een lieve foto’s….’t is gewoon een evenbeeld…moeder en dochter!

  8. gefeliciteerd
    gewoon doen wat jezelf leuk vindt, ik ben al een veertiger met blauwe mascara, volgens mijn zonen “”not done” maar hun vriendinnen vinden het weer helemaal “tof”
    dus als ik een goede bui heb, dan smeer ik het er lekker weer op.
    fijne dag nog.

  9. Ja, daar kom ik weer aangekakt. Te laat, as usual. Maar ga jij eens snel grijze nagellak opdoen! Want dat kan nog best hoor.

    Nog gefeliciteerd! (O, en wat lijk jij op Pinda zeg!)

Geef een reactie

