Nachtelijk feest…

En nu ben ik dus 30. Gisteren was de dag en avond gevuld met visite, kadootjes, boerenkool eten met z’n allen, flitsbezoekjes aan de mediamarkt wegens een niet werkende senseo en gewoon algehele mannelijke winkeldrift. Pinda wilde ’s middags niet slapen en ging ook ’s avonds heel erg laat naar bed. Toen mr. Big en ik eindelijk naar boven gingen en nog even om het hoekje keken werd ze een beetje wakker. Er moest even geknuffeld worden en ze hoestte een beetje. Oh oh dacht ik nog. We gingen naar bed, dreven al een beetje in slaap en ik hoorde haar weer hoesten. En weer. En een beetje naar lucht happen. Meteen wist ik dat er iets aan de hand was en ja hoor, haar hele bed zat onder het overgeefsel. Dit was de allereerste keer voor haar. Natuurlijk heeft ze last gehad van een beetje reflux na de fles als baby, ook heeft ze een keer teveel water binnengekregen in het zwembad waardoor de eerste hap eten er meteen weer uitkwam maar echt overgeven dat kenden we nog niet.

Ik keek en in mijn hoofd draaiden alle radartjes, om alle stukjes te herkennen. Ik schrok een beetje van de donkere plekken, tot ik me bedacht dat ze ’s middags chocochippies had gegeten (cornflakes met cacoa). Pinda werd weer witter en er kwam weer een hele golf. Na een hele grote schoonmaak besloot ik maar bij haar te blijven en het werd een rusteloze nacht. Met een licht walmend-naar-zuur kindje in mijn armen die ook nog eens hele vieze scheetjes liet. Die telkens wilde knuffen en zoenen als ze maar een beetje wakker werd. Die dan weer vlakbij, dan weer ver weg wilde liggen. Die ’s nachts mij ineens wakker maakte met “sjapie een tweee….” en waarna ik (knuffel)schaap op mij gegooid kreeg. Die nog meer vieze scheetjes en boertjes uitburpte en dan ook nog verwachtte dat ik het met haar eens was dat ze “jekke juikt”.

Als dat geen liefde is dan weet ik het ook niet meer. Ik vond 29 zijn toch minder vermoeiend dan 30.

6 thoughts on “Nachtelijk feest…

  1. Dat is niet de nacht waarop je hoopt na je verjaardag, dat kun je toch allemaal wat minder hebben “op deze leeftijd”.. hè?
    Helaas maar al te herkenbaar, ik heb een peuter die zo ongeveer al overgeeft als je naar hem kijkt (ernstige voedselallergie, dus dan krijg je dat)…. dus dat is hier heel vaak raak. Blijft zielig, maar ook vies.. Beterscha!!

  2. Snel beter worden kleine Pinda! En mama nog gefeliciteerd! En ik spreek uit ervaring… 30 zijn is niet altijd zo vermoeiend hoor! Fijn weekend (hopelijk kun je een beetje uitslapen).
    Groetjes Cindy

Geef een reactie

