Natte washandjes

Ik durf te zeggen dat we het ergste achter de rug hebben met Pinda. Met het ziek zijn dan want oohhwww wat is die ineens een peuter zeg.

Na het overgeven volgenden een dag en nacht met flinke koorts. Zaterdag was die koorts dan weer weg maar je merkte wel dat ze nog niet helemaal de oude was. Mr. Big had haar in bed gestopt ’s middags na een flinke discussie want ze wilde natuurlijk niet naar bed. Er kwam 10 minuten gehuil en geschreeuw uit haar kamer en ineens werd het stil. Mr. Big dacht dat dat kwam doordat ze sliep. Toen hoorde hij ineens een hele harde klap, stilte, en heel veel gehuil. Was madamme uit haar bed gevallen. Maar dan niet op de normale manier, dat is natuurlijk niets voor Pinda, normaal doen. Nee ze was over de hoge rand gekukeld, over het voeteneind. Waarschijnlijk weer in een poging om haar paddestoellamp te pakken te krijgen. Het voeteneind is ruim een meter hoog. Nu zit er achterop haar hoofd een flinke buil en een mooie blauwe plek. Mr. Big is met haar naar beneden gegaan voor een natte washand en nadat ze allebei langzaam bijgekomen waren van de schrik vielen ze samen op de bank in slaap.

En ik was er niet. Want ik zat bij de naaimachinezaak, info te vragen over borduurmachines. Bijna moesten ze mij ook bijbrengen met een nat washandje, wat een prijzen zeg. Ik wilde dus een machine die alleen borduurde, niet een naai-borduur combinatie want dat is ineens tweeduizend euro meer. Maar toen kwam het. Ik wil graag een uitgebreid softwarepakket, met de mogelijkheid om eigen ontwerpen te borduren, het softwarepakket was bijna nog duurder dan de machine. Toen dacht ik slim te zijn, te kijken naar de nieuwste versie van mijn naaimachine want die kan ook uitgebreid worden met een borduurmodule, dat wist ik al, daar had ik mij al aan verlekkerd. Tja. De machine is 2999 euro, de borduurmodule moet je er dan nog bij kopen, 800 euro. En dan moet er nog software bij. Nu was er wel een actie, dat je een inruil kreeg van 200 euro op je oude machine. Jammer dat het hele plaatje niet vastliep op 200 euro.

Verder sparen dus, veel meer verder sparen. Mijn vader zei ooit dat ik het bonnetje wel bij hem mocht inleveren, over vergoeding zei hij echter niets.

5 thoughts on “Natte washandjes

  1. jeetjemina… uit bed gevallen via het voeteneind…
    dat is in zekere zin best knap 😉 en schrikken natuurlijk

    dat een borduurmachine of combi naaimachine zo veel kost! daar kun je heel leuk van op vakantie… 2 maanden lang! hihi

  2. Tsja bonnetjes wil ik altijd wel bewaren hoor ik heb een grooooote prullemand haha. Die klauterpinda ach meiden aan de top vallen ook wel eens. Maar ik geef toe t’is schrikken x

  3. Die Pinda is gewoon de vrouwelijke variant van mijn peuter of wat? Sjusus trees, die peuters doen ook nooit iets normaal hè? Gelukkig nu weer helemaal back to normal? (Niet dat dat zo makkelijk is met peuters maar alez..)

    En WAT EEN GELD voor een borduurmachine? Pff….

  4. Koop een tweedehandsje, staan er genoeg op marktplaats! Heb ik ook gedaan en is prima. Ik heb gratis software gevonden om ontwerpen te maken, aan te passen, digitaliseren. Is wel verslavend hoor!
    Om te kijken of je het veel gaat doen en of je het leuk vind is een tweedehands masjien perfect.

    XO Heidi

Geef een reactie

