Ziehiehielig

Ziek. Ziehieeeek. En zielig, als in ziehiehielig. Dat zijn wij hier allemaal. Pinda is al redelijk boven jan maar gebruikt soms haar broek nog als luier in plaats van alleen de luier. En toen stond ik op en was ik ook misselijk. Ik haalde Pinda uit bed, zette haar bij mij in bed met de tv aan en ik kroop heel zielig weer weg in mijn dekens. Af en toe kreeg ik een aai over mijn bol van haar en een heel meelevend “mama ook ziek?”. Daarna stond ik even op en leegde ik mijn maag. En toen weer. En weer. En weer. Ik kon helemaal niets meer. Ik was ziehieeeek en ziehieelig.

Mr. Big kwam thuis om voor mij te zorgen maar hij voelde zich ook niet goed. Tegen de avond knapte ik een beetje op en kwam de koorts. Lang leve de koorts. Want toen had ik geen last meer van mijn maag. Nadeel was dan weer dat ik het zo wahaharm had. Ik wilde wel douchen maar wist zeker dat de stralen zo zeeheeer zouden doen op mijn hoofd. En ja hoor, ik kon weer iets meer doen dan alleen maar ziehielig op de bank liggen en toen begon mr. Big ziehiehiek en ziehiehielig te zijn.

En nu zijn wij allemaal iets minder ziehiek maar nog wel heel erg ziehiehielig. Want we hebben nog geen puf. Dus het huis is ook nog viehies en de koelkast ook nog (bijna) leeheeg. Maar we gaan de goede kant op!

6 thoughts on “Ziehiehielig

Geef een reactie

