Pinda’s nieuwe kamer

:: let vooral even op dat tomatenrode stoeltje dat niet meer zo tomaatrood is…

Pinda’s kamertje was groen met een gestreepte muur in verschillende groen en blauw en oranje tinten. Maar nadat ik haar ooit nieuwe gordijnen had gemaakt vonden we de gestreepte muur helemaal niet meer mooi. Met dat ze een groot bed kreeg wilden we de muur verven in dezelfde tint als de rest van de kamer. Maar Flexa had die lijn uit het assortiment gedaan.

Langzaam vertelde ik aan mr. Big dat het misschien wel mooi zou zijn om haar kamer grijs te verven. En dat vertelde ik natuurlijk pas na het laten zien van heel veel mooie foto’s van grijze kinderkamers.

Dat er een boom zou komen was al vrij snel duidelijk. Ze had al twee vogelhuisjes staan met stoffen vogeltjes van spoolsewing (al staan die niet op de foto). De boom hebben we uit resthout gezaagd, echt WE. Ik heb ook gezaagd! Vond ik wel stoer. Mr. Big heeft wel meer gezaagd dan ik, dat moet gezegd worden. Daarna grondde ik alle 44 blaadjes, 1 stam en 2 vogels 2 keer en lakte ik het af. En met plakgum van de action kon alles opgehangen worden. Nu denk ik alleen wel dat er misschien nog wat meer blaadjes bij moeten. En wat vogeltjes. Want die zijn wel heel leuk geworden. Ook zie je hier de beruchte paddestoel lamp uit Zandvoort waardoor ze al meer dan eens uit haar bed is gekomen, zowel vrijwillig als gevallen. Er  komt nog een nette plank aan de muur waar die op kan staan.

En dan is er nog de letterbak die ik geschilderd heb tot ik geen verf of kwast meer kon zien. En die ik beplakt heb met allemaal leuke papiertjes. En die dan ook nog eens opgehangen moest worden en er zo zonder pardon twee hele grote gaten in geboord werden want we hadden geen zin om op zoek te gaan naar oogjes en dit ging wel net zo snel en zat wel net zo vast. De papiertjes er weer voor en je ziet er niets van.

Pinda heeft de bak daarna ingericht. Er zitten veel smurfen in die bij de kringloop vandaan komen, de hele zak kostte 20 cent verder hebben we een flinke verzameling van sneeuwwitjepopjes van de AH en allerlei hello kitty figuurtjes uit surprise eieren. Ik heb al wel met Pinda onderhandeld, als zij ooit uit is gekeken op die popjes krijg ik ze.

19 thoughts on “Pinda’s nieuwe kamer

  1. súpermooie kamer hoor! en die paddestoellamp heb ik dus op nr 1 van mijn kraamkedootjes staan. Verder niks…alleen die lamp! weet alleen niet aan wie ik m ga vragen…

    • @LindaL dat hadden wij nou ook. Pinda is bijna 3 en hij staat al bijna 3 jaar op het verlanglijstje. Tot we hem op marktplaats zagen, in nieuwstaat. Ik snap nog steeds niet dat iemand ervan af wou. Ik zal hem nog zelf in mijn kamer willen hebben.

  2. Wauw… Het is echt super geworden! Ja, die boom is geweldig!!!
    Enne, op dat bed van Ikea ben ik verliefd! Die wil ik ook voor mijn meiden (die ook een nieuwe kamer krijgen)>
    groetjes Cindy

  3. Wat een mooie kamer! En wat een mooie bedsprei! Misschien moet ik toch eens in je winkeltje gaan snuisteren (want die gehaakte kussenhoezen vind ik ook super), we hebben een nieuw bed besteld en mijn kop zit al vol ideeën voor de kamer.

  4. dag linda,
    wat een leuke kinderkamertje voor kleine pinda. alles past mooi bij elkaar.
    graag had ik jou willen vragen welke verfkleur(en) je gebruikt hebt; is het lichtgrijze of lichtbruin.
    groetjes, nadia.

Geef een reactie

