Het waren zulke dagen

:: Zelfs een scherpe foto bleef achterwege

Ik weet niet wat ik heb de laatste dagen, ik voel me niet helemaal lekker. Waarschijnlijk is het nog een beetje de nasleep van de flinke buikgriep van vorige week, ik slaap lekker en graag en het liefst wat meer en heb toch een beetje last nog van wiebelbenen. Tel daarbij de gilserenades en een hieperderpieperpkaboutertje dat soms een volledige melt-down heeft en mama heeft wel genoeg.

Dus hebben mr. Big en ik de handen ineen geslagen. Mijn eigen zolder, mijn naaimachine en stofjes heiligdom, mijn eigen taj mahal is omgebouwd. Want dat miste ik toch wel de laatste dagen, achter de masjien zitten. Verschillende dingen zijn verplaatst, er is een matras op de grond gelegd met veel kussens, dekens en quilts en de oude computer is aangesloten. Er zit een traphekje voor de trap (…ja… logisch…) en alle mogelijk gevaarlijke zaken zijn enigzins opgeborgen. Er moeten nog wat dingen gebeuren maar voor nu kan ik tenminste achter de naaimachine zitten terwijl Pinda zich vermaakt op die matras met de computer op uitzendinggemist.nl en een bak lego. Moeders komt dan weer een beetje bij zinnen. Stofjes zijn bij mij een betere therapie dan een psycholoog denk ik wel eens.

En in plaats van schoonmaken kookte ik. Ook zoiets. Als alles een rommeltje is dan maak ik die rommel nog groter door te koken. Pastasaus dit keer. Dan voel ik mij helemaal Nigella Lawson. Die scheidt bijvoorbeeld ook eieren met haar handen en pakt daarna zonder ze te wassen een fles vast. Doe ik ook, alles zo ondersmeren. Al moet ik toegeven dat haar eten waarschijnlijk beter smaakt. Soms hè, soms wou ik dat ik Nigella was. Maar dan wel die Nigella van na de gebitscorrectie, neuscorrectie en haarstylist. Niets mis mee hoor, ik oordeel niet, haar lichaam haar keuze. Maar die Nigella van na al die ingrepen die heeft ook een camera die wazig wordt als ze enigzins onder haar middel gefilmd wordt, jeweetwel dan zie je niet dat al die lekkere toetjes toch wel ergens gaan zitten. Lijkt me heerlijk.

Nu nog een bad en dat moddermasker smeren dat al dagen klaarligt voor mij en ik kan er wel weer tegen.

2 thoughts on “Het waren zulke dagen

Geef een reactie

