Wijsneus

Pinda heeft nog maar een paar broeken voor dit weer en die hebben allemaal last van hoog water. Of zij heeft last van hoog water. Of of, naja hoog water dus. En wat deed ik? Ik maakte een rokje. Logisch nietwaar? Daarbij zie je immers minder snel dat hoog-water-tijd is aangebroken, hooguit wordt het een minirokje. Maar met een dikke maillot houden we dan weer alles netjes.

Tijdens het in elkaar zetten van het rokje drentelde Pinda rond op de zolder, om alle spelden weer in het kussen te doen, gevallen draadjes in de vuilnisbak te doen, het spoeltje dat gelanceerd werd op te raken, spelden in de vuilnisbak te gooien enzovoorts. Ze helpt graag. Van de regen in de drup dat wel, ik deed meer in de 1,5 uur dat ze voorheen sliep dan de enigzins onbeperkte uren dat ze er nu bij is. Maarja die tijd is voorbij ze slaapt echt niet meer overdag. Daarentegen is het grote drama gebeuren ’s avonds nu ook beperkt gebleven en dat is dan wel weer fijn.

Haar allerliefste spelletje om boven te spelen is echter ‘wat ben je aanutdoehoen?”

Ik strijk, zij roept “mama, wat ben je aanutdoehoen?”, ik berg op, zij roept “mama, wat ben je aanutdoehoen?”

Ik strijk, zij roept “mama, wat ben je aanutdoehoen?”, ik berg op, zij roept “mama, wat ben je aanutdoehoen?”

Ik strijk, zij roept “mama, wat ben je aanutdoehoen?”, ik berg op, zij roept “mama, wat ben je aanutdoehoen?”

En dat dan zo’n, och wat zal het zijn, 1000 keer. En na 1000 keer het juiste antwoord gegeven te hebben gooi ik de rollen om. “Wat denk je dat ik aan het doen ben Pinda?” zeg ik terwijl ik aan het strijken ben. En het antwoord verbaasde mij. Echt, heel erg verbaasd was ik. Het antwoord was “mama is aan het dansen voor papa”. Nu moet je weten, ik dans nooit, ik ben gehandicapt op dat gebied. Dansen eindigt in botbreuken, kneuzingen, verdraaiïngen en verstuikingen. Zou ik dansen voor papa dan zou ik hem vast en zeker ook vermoordwonden. Waar haalt het kind dat toch vandaan?

3 thoughts on “Wijsneus

  1. Wat hebben jullie toch een heerlijk kind!!!Zo orgineel!!! Geniet er maar van!!!Het rokje is erg leuk geworden!!!

    Liefs,
    Opa H en Oma J.
    xxxxxxxxxxxxxxx

Geef een reactie

