No.. eeuh yes more boleroooooos

Herinnert u zich deze nog?

Nou, nu hebben we ook deze!

Een blauw vest. Bolero. Ik had inderdaad al stiekem zitten kijken hoe het in elkaar zat, zoals Maaike opmerkte. Maar daarna had ik het weer weggestopt omdat ik met zo veel dingen bezig ben. Maarja toen benoemde Maaike dat dus en dan is het hek van de dam. Er werd een bolletje wol gehaald van de Wibra, niet de beste wol maar het is immers een uitprobeersel en daar gaat geen bolletje wol van veel duurder tegen aan. En het hele bolerootje haalde ik uit één bolletje. Er is helemaal niets over. Een bolerootje voor 1 hele euro. En een avondje haken met haaknaald nr 4 dus dat schiet ook wel op. Niet slecht toch? Ik vind alleen de mouwen een beetje te wijd, die zal ik een volgende keer smaller maken.

Nu vraag ik mij af, zijn er mensen die belangstelling hebben bij dit patroon? Zal ik een tuutje maken? Het bolerootje is zo ongeveer maatje 86-92. Verwacht van mij niet dat ik een tutorial maak in verschillende maten, dat kan ik gewoon niet, maar als je een levend model in de buurt hebt zou je natuurlijk af en toe kunnen passen en aanpassingen maken. Je hebt dan een bolletje wol nodig van de Wibra (type Saskia nu 1 euro, volgende week zelfs 0.75 geloof ik) en een haaknaald nummer 4. Of andersoortige wol die je met haaknaald nummer 4 kan haken. Oja, en geduld want ik zie het gebeuren dat ik dat tuutje nog niet zo heel rap af heb en daarna moet ik het nog op internet zetten… Het is geen heel ingewikkeld haakwerk, ik gebruik maar twee steken, een kettingsteek en een stokje. Ik durf te zeggen dat iedereen dit kan maken. Ik hoor wel of er belangstelling voor is!

14 thoughts on “No.. eeuh yes more boleroooooos

  1. Wat een heerlijk model heb je toch in die bolero gestoken 😀 Die staartjes!
    Voor mij geen tutorial, haken is helemaal niet mijn ding… Ergens in mijn ouderlijk huis zweeft nog een gebreid hemdje, nooit afgeraakt omdat de bandjes gehaakte bloemen moesten worden en dat lukte maar niet… Jammer jammer!

Geef een reactie

