Dingen die je niet wilt horen

Als je vanaf zondagmiddag tot aan vrijdag (middag? avond?) alleenstaande moeder moet spelen wegens een mr. Big die even een cursus volgt op zo’n luttele 6 uur rijden zijn er van die dingen die je niet wilt horen. “Mama, heb sjokosjippie in neus” is er daar een van.

Pinda at haar lunch, die voor een keer eens bestond uit van die cacao cornflakes, die ze normaal alleen eet in het weekend maar dat hadden we overgeslagen. Die noemt zij dus sjokosjippies. En die stopte ze dus in haar neus. Ik zag nog net een stuk hoog in haar neus zitten. Meteen pakte ik een pincet om zelf te opereren, maar met dat ik bezig ben inhaleerde ze flink en floep! daar ging ‘ie. Tja en dan. Ik belde maar de huisarts, een beetje lacherig eigenlijk want ja het was wel weer een kind van mij hoor. Maar de assistente was niet zo lacherig. Nee, het kon nog wel eens gevaarlijk zijn zelfs! Dat nam ik toch wel een beetje met een korrel zout hoor. Eenmaal bij de dokter bleek dat hij niets kon doen want het stuk was al te ver in de neus en ach, het zou toch wel goedkomen. Ze zou wel een keer flink niesen of een beetje hoesten en vrij was die hele neusgang. Heerlijk van die nuchtere huisartsen, kon dat ook maar een beetje afgeven op de assistente.

We hadden gelukkig een auto tot onze beschikking en op de terugweg niest Pinda flink. Ik denk nog, het zal toch niet…. En ja hoor, bij controle thuis zitten er ineens allemaal donkere stukjes op de ruit.

Nou en dan heb je wel een negerzoen verdient…

14 thoughts on “Dingen die je niet wilt horen

  1. oh oh oh wordt je ook nog bang gemaakt door de assistente… die kan zich voortaan beter bezig houden met gewoon afspraken maken i.p.v. moeders de stuipen op het lijf jagen.. 🙂

    en gelukkig maar een chocochippie i.p.v. een knikker 😉

  2. Ha lekker… chocosjippies op de autoruit!
    Een fijne week zo als dames tezamen en lekker uitkijken naar Mr. Big en het komende weekend. Dat voelt vast extra fijn na een paar dagen zonder…

    • @Wiek: tot op heden is het echt genieten, twee handen op een buik enzo. We skypen wel hoor, mr. Big en ik en Pinda ook als ze wil… maar toch hè, toch mag hij nu al weer thuis komen hoor!

  3. Och zo lief… Ik zou ook wel wat bang zijn, denk ik, en dan is zo’n assistente inderdaad niet wat je aan de lijn wil krijgen.
    Ik heb ooit een ballon ingeslikt, vraag me niet waarom of hoe 🙂

  4. Ga ik een weekje weg gaat ze sjokosjippies schieten.
    zo kan ik natuurlijk nooit eens weg. wat jammer nou (met een hele grote
    sarcastische toon)

  5. 🙂
    wat kinderen toch hebben met alles in de neus stoppen heb ik echt nooit begrepen… gelukkig ben je zelf niet zo snel in paniek en je HA ook niet, dat is dan wel fijn… enne je moet toch iets doen voor die heerlijke negerzoen, toch?
    🙂

  6. Man, man en jij blijft daar zo helemaal koel onder! Dubbele dikke duim! Ik zou toch wel even een paniekaanvalletje krijgen… Maar jij hebt dan ook een paar jaren meer ervaring met zo’n kleine spruit 😉
    (inderdaad, ik ben terug van heel lang weggeweest… Druk!!!)

  7. Whahaha, ik moest toch ook wel heel hard lachen. Zag het al helemaal voor me. Je hebt het met de nodige droge humor omschreven. Wel fijn dat de neus weer sjocosjippie-vrij is.. Leuk effect trouwens die wol, ( post over het vestje) zal eens even gluren bij de Wibra. Zit nu een knuffel te haken. Ben alleen even bij een omschrijving gestrand. Dat heb je als beginner. Straks eerst even het boekje erbij halen..

    Groetjes!

Geef een reactie

