Yes more bolerooos – download

 

Whooohoo hij is klaar! Mijn tuutje om ook zo’n bolero te haken! Gratis en voor niets te downloaden!

Voor je begint hieraan, bedenk wel dat dit mijn eerste tuutje ooit is en dat ik mijzelf heb leren haken dus eigenlijk geen idee heb van wat ik doe…

Je hebt nodig:

  • een bolletje wol. Ik gebruik Wibra garen, dat kan gehaakt worden met haaknaald nummer 4. Dit garen is wat stug en niet de beste kwaliteit, maar het kost ook maar één euro dus prima om uit te proberen. Wil je een ander garen gebruiken, de bol van de Wibra is zo’n 260 meter…
  • haaknaald nummer 4
  • een naald met een heel groot oog of een gewone naald en gewoon draad in de kleur van je haakwerk.
  • kennis van het haken van een losse en een stokje, heb je dit niet kijk eens op de pagina van Drops. Deze pagina is trouwens sowieso wel een bezoekje waard.

Als je een levende paspop rond hebt lopen, pas dan de onderdelen regelmatig. Mijn paspop is aardig smal en na het maken van deze bolero (waarbij ik de mouwen al smaller maakte) vind ik ze nog steeds aan de wijde kant. De mouwen zijn trouwens 3/4, dat vond ik leuk, wil je ze net iets langer dan kan het zijn dat je iets meer dan één bolletje nodig hebt. Nou, komt ‘ie:

yes more boleroooos

ongeveer maat 92

(het downloaden van het pdf bestand kan even duren)

Laat me weten wat je ervan vind! En mocht het allemaal wat worden dan vind ik een fotootje ook wel leuk…

7 thoughts on “Yes more bolerooos – download

  1. Ik zie jullie (Mr. Big, Pinda en jijzelf) al zitten, ingewikkeld in die 260 meter…. En dat alles om je lezertjes te kunnen vertellen hoeveel wol er op een wibrabolletje zit 😉

    • @Wiek: naja, dat is helemaal precis zoals het gegaan is! We zaten hier allemaal vast in het garen terwijl ik probeerde te meten. Tot ik zag dat het ook op het labeltje stond, toen kwamen we allemaal weer vrij!

  2. WOW! Jij hebt echt je best gedaan! Ik heb zelden zo’n fijn uitgebreid tuutje gezien. De meeste haakbeschrijvingen zijn voor een leek hartstikke onleesbaar. Opgeslagen! Ben eerst nog even bezig met een poncho, maar heb alle kleuren Saskia al in huis, met 25% korting. 9 bollen voor 6,75. Whahahaha.

  3. Pingback: Van de hak op de tak » Puike Poncho

Geef een reactie

