Hoekjes

Eigenwijs, ontzettend eigenwijs. En vervelend maar dat gaat natuurlijk hand in hand. Ik weet niet waar ze het vandaan haalt eigenlijk ik ben heel lief en meegaand enzo dus het moet van mr. Big af komen. Mevrouw wil niet zitten op haar krukje, nee hoor, in de speelgoedbak zitten is veel comfortabeler. Maar eerst moet al het speelgoed eruit natuurlijk dus het huis ziet er meteen uit als een rampgebied. Netjes vragen om het speelgoed weer op te ruimen ontaard in een “nouhouw mama” en een meisje met twee staartjes dat met de rug naar mij toe staat, met de armen over elkaar lekker boos te zijn.

En buitenshuis is ze niet altijd makkelijker hoor. Ik heb haar de hoek in de C&A al aangewezen, waar ze in kon staan als ze zo doorging. Bij de Aldi speelde de cassiere heel goed mee, die zei dat ze een speciaal hoekje hadden gebouwd voor kindjes. Dat had schijnbaar toch wel indruk gemaakt want eenmaal bij de Etos vroeg ze of ze daar ook een hoek hadden. Ik heb haar de hoek laten zoeken, die heeft ze gevonden en daarna besloot ze toch maar te luisteren want helaas… er is altijd wel ergens een hoek te vinden. Gelukkig helpt dreigen nog steeds. Ik moet er niet aan denken, zo ineens midden in de winkel mijn kind in de hoek te proppen. Niet dat ik het niet zou doen hoor, ik deins niet terug van de paar mogelijke rare blikken die je dan kan krijgen. Maar ik wil gewoon liever niet dat ze zich zo misdraagt dat die actie nodig is.

En dan ineens, worden er spontaan weer kusjes en knuffels gegeven en je vergeet gewoon alles. ‘Kwistniet dat dat ook bij het opvoeden kwam kijken, dementie-achtige-trekjes.

6 thoughts on “Hoekjes

  1. Oeh ja. En dan opeens komt er zelfs een moment dat je jezelf een dreigement hoort uitkramen waarvan je al van te voren weet dat je daar niet consequent in kunt zijn. Zo zinloos als de pest, want die kleine draakjes hebben het meteen door. En je had je voorgenomen om dat nooit te doen, zinloze dreigementen. Maarjamaarjamaarja. Jemoettochwat. Dus mantra ik nu vooral de woorden: “het is een fase. Dit gaat over”. Helpt!

  2. Hahahaha. Nou, ze lacht heeeeel lief maar de oplettende kijker ziet ook het ondeugende paar oogjes. Haha. Weer heerlijk omschreven. Van wie zou ze dat bijdehante nou hebben ( “hebben ze in de etos ook een hoek?)

    😉

Geef een reactie

