Periodieke lamlendigheid

Vanochtend vroeg, voor de wekker, terwijl het nog donker was, toen dus, toen hoorden we Pinda. Een hele serie scheldwoorden flitsten door mijn hoofd want ooo wat was ik nog moe. Pinda was zelf ook nog wel onder de indruk van het tijdstip volgens mij en sliep weer enigzins in nadat ik zei dat het nog wel heel vroeg was. Toen mr Big uit bed en de deur rolde nam ik haar bij mij in bed. Waar ze heel lief bleef liggen. En echt waar, dat gebeurd nooit. Nooit en te nimmer heb ik een heel lief en rustig kind in mijn bed liggen, die van mij die springt, kietelt, kletst, zeurt om de tv of een boekje en wil juist steeds maar naar beneden. Tenzij ze ziek is. Maar ze heeft geen koorts, alleen maar last van lamlendigheid lijkt het, ze is stil geweest en ze heeft vanochtend een heel uur in mijn armen geslapen, met haar hoofd naar mij toe, ook iets dat ze nooit doet. Ze begraaft haar hoofd zelden in mijn nek en nu wilde ze bijna op mij liggen. Het was heerlijk en zorgwekkend tegelijk.

De lamlendigheid is alleen nu wel over, het was schijnbaar ochtendlamlendigheid, de eerste rondjes zijn alweer gerend, de katten zijn alweer gepest en ze zit nu of op een nieuw plannetje te broeden of ik kan zo weer een keutel uit haar onderbroek vissen…

 

Edit 10 minuten later: het werd de keutel…

5 thoughts on “Periodieke lamlendigheid

  1. Grappig via de zoekwoorden lamlendig maar geen koorts kom ik op je website terecht. Meestal betreft het dan een logje of een bericht van maanden tot een jaar oud. In dit geval niet, het betreft namelijk dezelfde dag. Grappig ik zie bij je links ook allemaal voor mij bekende blogs staan. Maar mijn dochter heeft dus precies dezelfde verschijnselen. Echter, ze heeft ze nu al de hele dag en wil eigenlijk alleen maar in bed liggen. Vanochtend sliep ze op dezelfde wijze tegen mij aan … en lag ze ook heel stil in bed …. Maar begin me nu toch wel zorgen te maken … dus vandaar een zoektocht naar de oorzaak van deze symptomen. Ik ga je volgen!

  2. @Liene: hier was het leed na een ochtendje weer geleden maar de dag ervoor at ze wel heel slecht.
    Drinkt je dochter nog wel goed? Plast ze nog? Bel anders even de huisarts, die zijn daar natuurlijk voor. Zieke kindjes zijn al niet leuk als je weet waarom ze ziek zijn, laat staan dat het een raadsel is waar het vandaan komt!

Geef een reactie

