Wintergoed

Ik ben met zoveel bezig wat ik nog niet kan laten zien; een adventkalender maar dat wil niet zo erg opschieten, kadootjes voor een nieuw beebje maar die moet ik eerst zelf geven natuurlijk. Wat ik al vast wel kan laten zien is Pinda’s nieuwe sjaal en twee mutsen.

De sjaal daar was ik een tijd terug al mee bezig, toen kwam ik tien centimeter blauwe bolletjes tekort. Ik had zo bedacht om de sjaal als een driehoek te haken, met de bolletjes langszij maar bij het passen bleek er heel veel sjaal te zijn ten opzichte van Pinda. Uithalen dan maar en overnieuw beginnen. Het is gewoon een recht toe recht aan sjaal geworden met pompommetjes aan de uiteinden. En een muts voor als het wat frisser wordt, met een ieniemienie klepje eraan gehaakt. Hier boven worden beiden geshowd in de modellenpositie “kijk tv om mama heen”.

De muts en sjaal kunnen ook worden geshowd in de “kijk ik eet weer eens mijn mond niet leeg” positie. De muts is niet in een kleur omdat mijn wol op was. En ze bij de Zeeman zeiden dat het nog wel eens heel lastig kon zijn om ooit nog aan die wol te komen. En vandaag zag ik dat de wol er gewoon weer was, in hele grote getale.

Voor als het echt koud wordt heb ik nog een muts gehaakt van twee strengen wol tegelijk, daardoor dubbel zo lekker warm. Pinda heeft zelf gekozen voor een “ojanje” randje erom heen.

Met van die degelijke oorflappen voor optimaal comfort.

Ik ben errug blij met de sjaal, ondanks dat Pinda al weer aan de pompommetjes heeft zitten pulken en er dus al weer een paar af zijn, de mutsen echter… ik weet het niet. Ik denk dat ik de blauwe niet zo mooi vind. Oja, eventuele verdikkingen op Pinda’s hoofd die enigzins lijken op de aanwezigheid van hoorntjes, dat zijn haar staartjes. Ik zeg het maar even, want als er ineens hoorntjes zouden gaan groeien zou ik er niet raar van staan te kijken, maar tot nu toe zijn het staartjes…

Compleet ongerelateerd; zijn er nog mensen die belangstelling hebben voor de codes van de Unox actie? Jeweetwel, om Blond servies met korting te kunnen krijgen, ik heb er hier namelijk nog wel wat liggen (zo’n 10) en ik doe er niets mee. Laat maar een reactie achter (met een geldig mailadres), als er meer gegadigden zijn wordt er verdeeld, als er heel veel gegadigden zijn zal ik gaan loten denk ik.

14 thoughts on “Wintergoed

  1. Hoi Hutsefluts,

    Ben al een tijdje ’n ver (letterlijk) vent lezer van Pinda’s/jouw site en inmiddels een grote fan! Wachtte eigenlijk een leuk moment af om eens een reactie achter te laten..maar tot nu zijn eigenlijk alle Pinda momenten even leuk..dus maar gewoon de stoute schoenen aangetrokken om vandaag eens te reageren! Vind de dingen die je maakt echt geweldig en erhm, ik vind de tweede muts ook leuker (ohoh). Oh, en ben me er van bewust dat mijn email adres wel heel erg veel lijkt op de (ik neem aan patent aangevraagde) web-site..maar ik heb deze al jaren..dus ik hoop niet dat je nu denkt dat ik een copy-cat ben..is gewoon puur toeval hoor!

    Heel veel lieve groetjes uit de UK!

  2. Jeuh! Dat ziet er weer heel smakelijk uit. Maar nu moet je ophouden, want ik zit nog middenin de bolero en kan dit dus allemaal echt niet bijhouden hè.
    Grapje! Ziet er superfleurig uit! Well done!

  3. Ohh wat is het recept van de pinda. Ik hoop dat die van mij ook zulke mooie amandeloogjes krijgt. Muts en Sjaal staan haar prrrrachtig. Nice work. Oh, ik moest zo lachen om het “ik eet mijn mijn mond niet leeg”-stukje.

    Heb je trouwens een patroon ofzo voor die manier van haken?

    Groetjes!

Geef een reactie

