Lezen

Pinda leest, bij voorkeur wordt ze voorgelezen maar als dat niet gebeurd dan leest ze zelf. Vaak kon ik er een paar woordjes van begrijpen want ze valt grotendeels weer terug naar een fantasietaaltje tijdens zo’n moment, heel apart. Maar je merkt dat ze beter luistert naar wat er voorgelezen wordt en als ze nu zelf leest dan zit er wat meer samenhang in. In een van haar boekjes staan allemaal songteksten van de bekendste kinderliedjes maar die mag je niet zingen. Nope. Een boekje is een boekje en boekjes worden voorgelezen.

Vanochtend hoorde ik ineens “oviantje inne bos, mama niet los, vieze sjoene vieze sjoene poepe boenen” Wat dan weer slaat op olifantje in het bos laat je mama toch niet los en olifantje op de stoep stap niet in de hondenpoep anders krijg je vieze schoenen en dan moet je mama boenen.

Ook hadden we poesie mauw kom gauw en voo mij jijsebij, kwokodil auw niet in bil, vissje in wate niet pate, inne goja hoeja.

Ik lig helemaal in een deuk elke keer als ik dat kind hoor.

2 thoughts on “Lezen

Geef een reactie

