Oudewijvenpilletjes

Pinda aan de ontbijttafel, ze slurpt haar yoki op zet de beker neer en roept ‘sjo, jowki op, nu sjampangje inne fles’.

En nee we drinken hier geen champagne, alleen met de jaarwisseling of op een trouwerij. Champagne kent ze van de greetz reclame, waar je een kaart kan versturen met een fles champagne.

Pinda in de auto, waar we haar nog steeds sinterklaas liedjes proberen te leren. We zingen een liedje, proberen haar zo ver te krijgen dat ze meezingt en als het liedje afgelopen is vragen we ‘nog een keer?’ Waarop zij dan weer antwoord ‘nee, eene kee is genoeg’.

We maken pepernoten, ik kneed het deeg nog even goed door, en madam zegt, alsof ze al jaren pepernoten maakt en het niet de eerste keer is dat ze het doet; ‘ja mama, zo doeje et goed’ en ik krijg een klopje op mijn arm. Waarna ze nog even naar het deeg kijkt, knikt en zegt ‘goe gedaan mama’.

Dat kind heeft ergens een voorraadje oude-wijven pilletjes gevonden.

14 thoughts on “Oudewijvenpilletjes

  1. Ik ben ondertussen al helemaal fan van jouw Pinda!
    Eerst dacht ik: “Och weer een blog over het kindje”, maar de manier waarop jij het vertelt, en de mooie/ grappige foto’s… Het werkt!
    Zeker die foto’s van haar “lamlendigheid” op 11 november vond ik hilarisch 😀

  2. Haha. Als het om herhaling gaat is het bij de meeste kinderen andersom. Mijn nichtje van (toen) dezelfde leeftijd als Pinda heb ik geleerd om om Rose te vragen als ze Roosvicee wilde. Gekke is nu is ze 5 en bij Opa en Oma vraagt ze nogsteeds om Rose.

  3. Fijn he? Een coach in kabouterformaat ;)Hahahhaha ( Er komt een tijd dat je dit tegen mij kunt roepen, payback time… want ik hoop en verwacht een zeer lieve maar eigenwijze en eigenzinnige drol 😀

    Heerlijk ding.

  4. Mag ik Pinda alvast reserveren als schoondochter voor T.?

    Hier is trouwens altijd alles “nog unne keer”. En beet meneer me deze week toe “nee mama, sjeij mer oet” (houd maar op).. Tss…

    • @Joeltje: hangt ervan af, gaat T een gouden toekomst tegemoet waarbij hij zijn schoonouders kan onderhouden? En hun een groot huis, met sauna, bubbelbad en zwembad kan geven? Dan hebben we misschien een deal.

Geef een reactie

