Koekjes, pepernoten, koekjes, pepernoten

Jullie goede wensen van gisteren hebben geholpen! Er wordt hier nog flink gesnotterd en gekucht en het stemmetje is nog steeds raar maar de verhoging is helemaal weg! Whoohooo, kunnen wij weer door met onze wilde plannen!

Vanochtend zijn we maar eens heel wild begonnen, in pyjama,  met mijn verzameling koekvormpjes die ik nog nooit echt gebruikt had. Maar ik heb een zwak voor koekvormpjes.  Zeker als ze als een verzameling verkocht worden, zo aan een koordje met een lintje eraan enzo. Ultieme huiselijkheid.

We maakten deeg volgens pepernotenrecept, de ene helft was voor de pepernoten en de andere helft voor de koekjes. Pinda wist precies hoe het moest, deeg rollen en koekjesvormen gebruiken.

Zo lekker, dat ze de leeftijd heeft dat ze het leuk vindt om te helpen en genoeg geduld heeft om naar je uitleg te luisteren. Maar dat ze geduld heeft dat weten we nog van het kralen rijgen.

Binnen een minuut had ik een spookje (met snottebellen). Binnen anderhalve minuut zat de hele keuken onder de bloem. Maar een lol dat we hadden!

3 thoughts on “Koekjes, pepernoten, koekjes, pepernoten

  1. M´n goede wensen hebben geholpen. Nou fijn. Nu zit hier de hele familie onder het snot, behalve me, de mama. Ik mag de snot vegen. Bij baby´ke, bij peuterke en papa doet het zelf. Dus wens ook even wat goede snot weg hier, dan zijn we morgen allebei snotvrij 😉

    En wat maak jij toch altijd hele mooie foto’s. Heb jij een supersonische lens of zo??

    • @Joeltje: mr. Big en ik zijn, as we speak, heel hard goede vibes jouw kant aan het op sturen. Voel je het al?

      Enne, geen lens hoor, gewoon een oud type digitale spiegelreflex met een standaard lens. Maar ik probeer zo veel mogelijk met daglicht te foto-en, dat scheelt veel in de foto kwaliteit vind ik.

Geef een reactie

