Sinterklaas 2010

En dat hebben we ook weer achter de rug. Sinterklaas is leuk hoor, en nog leuker sinds Pinda om de hoek is komen kijken maar na die paar weken vind ik dat hij ook wel weer terug mag naar Spanje.

Wij hadden zelfs drie keer Sinterklaas, eerst bij de ouders van mr. Big met onder andere haar stoere neven;

Waarvan ze de jongste van deze drie (er zijn nog twee neven en twee nichten) gebruikte als hobbelpaard.

Daarna was Sinterklaas bij mijn Oma in het ziekenhuis geweest maar de Pieten waren vergeten om de kadootjes in te pakken. Niet dat dat Pinda iets uitmaakte, die zag een soort van my little pony set en die was gelukkig. Daarna gingen we naar mijn broertje en schone zus waar wij Sinterklaas vierden met pakjes van Sint zelf en surprises gemaakt door ons.

Mooi hè. Het was heel leuk. En het raden wat de surprise waren was nog lachwekkender. Tenminste voor mij aangezien ik het niet echt goed raadde. Laten we hier even een rondvraag doen, wat denken jullie dat dat strijkplank achtige ding is? Het witte doosachtige ding hoort erbij. Ik wil de maker van het kado niets te kort doen hoor, hij had namelijk ook de zwarte piet gemaakt en die is geweldig, maar dit zag ik gewoon niet. Na de uitleg zag ik het wel hoor, en het is geniaal maar ik had uitleg nodig (zo goed Bouk?)

En dan was er nog een heus podium van U2. Niet door mij gemaakt maar wel volgens mijn idee. Dat wil ik graag even gezegd hebben. Als je goed kijkt zie je dat U2 optreedt in een bijbelse omgeving, Bethlehem zelfs. In een omgeving waar zo maar en kerststalletje van little people in had kunnen zitten. En dat tijdens Sinterklaas.

Ook was er een behandelruimte voor mijn broertje, helaas voor hem niet levensgroot maar iets om van te dromen. Moet je nagaan, de maker zet dit zomaar in elkaar, met al die luciferstokjes maar het inpakken van een cadeautje laat hij aan een ander over want dat is teveel gepriegel.

Er was nog een heuse tv met testbeeld, een garenklos en een openhaard maar die heb ik niet apart op de foto gezet. We hebben een persoonlijke videoboodschap van Sinterklaas gehad, zo leuk, met onze namen en alles en dat mr. Big rookte wat Sinterklaas eigenlijk niet zo goed vond en dat Pinda zindelijk was. Ook waren er heel veel kadootjes voor Pinda. En ze waren allemaal leuk, de Woezel knuffel daar wist ze eerst niet zo goed wat ze er mee moest doen maar in de auto viel ze ermee in slaap en ook in haar bed werd hij goed vastgehouden. De dvd’s van Woezel en Pip en Knofje zullen zeker goed van pas komen en de boeken die ze kreeg zijn helemaal geweldig. Pinda ging naar bed met haar van Sinterklaas gekregen ondergoed en pyjama aan en was vanochtend zelfs boos dat ze de pyjama uit moest doen. Ik hoorde haar net, kijkend naar haar speelgoed dat ik gisteren nog maar even goed uitgestald heb, heel zachtjes zeggen “sinnekaas is lief”.

9 thoughts on “Sinterklaas 2010

  1. Wij hebben zaterdag Sinterklaas al uitgezwaaid en gisteren de Kerstman verwelkomd. Zo gezellig met de kerstboom al in huis.
    Foto’s met onze kids mogen er wel op hoor.

    Groetjes,

    Simone

    • @Simone: Nou ze staan erop hoor, die muiters van jou! Wij gaan hopelijk vanavond een kerstboom halen en als ik erbij kan komen, ga ik straks alle versiering van zolder halen… als het lukt, het zit daar ergens achter Pinda’s wieg, ledikant en ander babyspul…

  2. Lieve allemaal, het is geen zonnebank, het is geen massagetafel en het is niet zoals ik dacht een strijkplank. Het is een tandartsstoel en dat witte kastje ernaast hoort erbij. Die ‘hoofdsteun’ dat is de lamp. Het ontwerp is geniaal maar had last van zwaartekracht begreep ik waardoor het minder een stoelvorm heeft. Eenmaal de uitleg gekregen zag ik het helemaal, de maker had zelfs de strijkplank in de goede vorm gebogen!

Geef een reactie

