Zelfmaaksinterklaas

Ook dit jaar kreeg ik een opdracht van Sinterklaas, of ik een poppenhuis wilden opknappen. Geen erfstuk zoals je bijvoorbeeld hier ziet (mooi hè). Maar een simpel poppenhuis dat helemaal onbehandeld gekocht werd maar wel heel erg compleet was met meubeltjes voor elke kamer. Ik pakte de witte verf en behang en knapte op. Er waren ook twee poppen die veel te groot waren voor de meubeltjes, en erg lelijk bovendien. Ik kocht dus ook een paar blankhouten poppetjes en maakte daar ons eigen gezinnetje van.

Pinda met bloemetjes, Mik en Nona met hun bolle buikjes, Mr. Big met een tuinbroek die hij in het echt niet heeft maar die op zijn poppetje zo leuk staat en ik….

Met haaknaald en bolletje wol. Ik kon het niet laten.

Er zit een woonkamer in met kasten, banken en stoelen.

Met blauw geschilderde meubeltjes die eerst heel fluo geel waren en ook alvast twee kerstboompjes.

In de woonkamer is zelfs een tv te vinden en laat mr. Big dat nu eens heel fijn vinden.

Ik heb iedereen geschilderd op de manier waarop we het liefste de dag doorbrengen, ik met een hobby ding, Pinda met bloemetjes (of ander klein spul) en mr. Big met de handen in de zakken voor de tv. Niet dat hij niets doet maar dat zou een fijn tijdsverdrijf zijn voor hem.

Er zit een heuse keuken en eettafel in.

En een badkamer.

In de slaapkamer kun je vaak Mik en Nona vinden.

Het was zooooo leuk om dit te doen!

17 thoughts on “Zelfmaaksinterklaas

  1. Kan me voorstellen dat je dit ontzettend leuk vond om te doen! Ik heb ook een briljant poppenhuis, gekregen van een ouder toen ik nog een kleuterklas had. Hij is nogal groot en toen ik wegging wilde geen collega ‘m hebben. Ongelofelijk! Die ging dus meteen mee naar huis. Hij is tien jaar geleden voor het laatst opgeknapt, en inmiddels is er zo veel mee gespeeld, dat ‘ie wel weer opnieuw behangen mag…Hoewel het huis al jaren in mijn woonkamer staat, beginnen mijn kinderen hem nu eindelijk te ontdekken.

  2. Leuk! Echt mooi gedaan! En blij om te zien dat jullie altijd lachen. 🙂 Leuk idee om jullie zelf te maken. Al denk ik dat je soms ook nog wel spijt krijgt en Pinda jou na doet. En ja, ze overdrijft dan vast! 😉

  3. Ik had de poppetjes nog niet in de geschilderde versie gezien, alleen toen ze ‘bloot’ op reis gingen van Verwonderland naar jou. Maar ze zijn leuk geworden! Vooral de poezen vind ik superleuk! Zijn de volgende reizigers al op hun bestemming aangekomen?

  4. heel leuk gedaan. Ik heb zo’n zelfde poppenhuis 2e hands besteld en ik wil er ook een en andere aan veranderen. Maar waar kun je behang/plakfolie en de poppetjes krijgen? Alle tips zijn welkom…
    gr patries

    • @Patries: het blauw gestipte behang had ik nog thuis, de rest zijn van die staaltjes die ze bij kluszaken hebben. De poppetjes vind je voor een klein prijsje bij de winkel van verwonderland.nl en alle meubels zaten er al bij, die heb ik alleen soms voorzien van een ander kleurtje en afgelakt. Succes met je poppenhuis!

Geef een reactie

