Blije kleine dingen

Soms, steeds vaker eigenlijk, word ik helemaal blij van kleine dingetjes. Zo heb ik nu in mijn fijne keuken (ik kan er nog steeds niet over uit hoeveel verschil het schilderwerk maakt) nu een slinger hangen met gehaakte sterretjes. Het patroon komt van hier. En dan staat er een ikea krukje bij die ik zo mooi vind in al zijn eenvoud. Op dat krukje staat Pinda altijd mee te ‘helpen’ bij het koken, en ik sta er vaak op omdat ik met mijn 1 meter en 66 centimeter niet overal bij kan.

En dan zie ik dat zo bij elkaar in de keuken staan en dan word ik helemaal blij. Heel simpel.

 

Wie ook blij wordt van kleine dingen is Pinda. Met een knutselpakketje van de Aldi en viltstiften van Sinterklaas. Wat er dan weer voor zorgt dat ik blij word, want geknutsel aan de keukentafel dat is een mooi gezicht.

 

Waar worden jullie blij van?

7 thoughts on “Blije kleine dingen

  1. In bed liggen en Vriendlief aankijken, gewoon niks zeggen.

    Of het geluid van zijn voetstappen in de hal, zodat ik weet dat hij weer veilig thuis is.

    Misschien zijn dat niet eens zulke kleine dingen, want weten dat er iemand van je houd is natuurlijk gigantisch.

  2. ik word blij van jouw inspirerende logjes en leuke ideetjes. En van mijn lieve kleine ventjes en van vrolijke kleurtjes en lieve eerlijke mensen en van een warme douche na het opstaan en zoveel eigenlijk….zal ik nog even doorgaan?

  3. – slapende kindjes/baby’s
    – bos, heide, zee (natuur)
    – dreadjes wassen (HEERLIJK)
    – net gewassen kleding
    – vergeet-me-nietjes
    – intense gevoel van houden van (kan gewoon zijn als ik met bouke op de bank zit, met mama aan de thee zit, praten met broer(s) aan telefoon enz.)Maar zoals Minkeltje zo goed zegt is dat eigenlijk gigantisch
    – mijn broers, mama en ik aan 1 tafel
    – naar zwitzal ruikende baby’s
    – tegen bouke aan kruipen als ik het koud heb in bed (‘had’ bedoel ik want wat is het nieuwe dekbed heerlijk warm!)
    – lieve bewoners van het werk die mij even een knuffel komen brengen
    – het gevoel van onoverwinnelijkheid na 1,5 uur bikkelen in de sportzaal of hardlopen

    enz. enz.

    zwijmel zwijmel

  4. heerlijk he! ik kan ook van de kleine dingen in het lezen erg blij worden, even momentje voor mezelf met koffie verkeerd en blogs, een leuke reactie op mijn eigen blog, lieve mensen ontmoeten, een aardige tweet voor of van iemand en ga zo maar door…..

    (waar ik voorheen niet eens bij stil stond daar geniet ik nu enorm van, misschien wel door het moederschap, geen idee)

  5. ik wordt heel blij van mijn grote dochter van 14,die toen ze nog klein was altijd mee hielp in de keuken.Nu maakt ze,gewoon omdat ze dat leuk vindt, helemaal zelfstandig eten voor ons klaar.Ook vindt ze het ,net als mama,leuk om kookboeken te lezen en dingetjes uit te proberen.Daar wordt ik nu heel blij en trots van…..

Geef een reactie

