Heerlijk opgeruimd… ooit

Alle sinterklaas kadoos moeten een plek vinden en dat is lastig. De buurvrouw heeft een rommelmarkt in februari van het Leger des Heils en dat is ideaal. Niet dat ik Pinda’s nieuwe kadoos meegeef, natuurlijk niet, maar wat kan een kind een speelgoed verzamelen in nog geen drie jaar. Ik heb de speelgoedkisten dus op de kop gezet. Kapot speelgoed weggehaald, speelgoed waar ze niet meer mee speelt maar waar ik geen afscheid kan nemen op zolder gezet. Wel één hele schoenendoos, dat mocht van mijzelf. Speelgoed wat nog goed is maar waar ze nooit veel interesse voor heeft gehad ging in de tas voor buuf. En de rest wat ik nog naar de kringloopwinkel wilde brengen kwam er ook bij. En in plaats van genieten van de opgeruimdheid en leegte zetten we dan maar een kerstboom in huis.

En in plaats van de twee bordjes die best verwassen waren kwam een nieuw speciaal kerstbord voor Pinda.

En een beker want ze drinkt ineens uit een beker.

En we knutselden (kusewen volgens Pinda) een tweede kerstboom in elkaar.

Zo wordt ons huis nooit leeg of opgeruimd!

8 thoughts on “Heerlijk opgeruimd… ooit

  1. Heel herkenbaar. Ik kom hier met twee kinderen (een zoon van 5 en een dochter van 2) ook om in het speelgoed. Een loopfietsje, een buggy, een houten loopkarretje, een keukentje en dan nog een kast vol met bakken met losse spulletjes enz. Sommige dingen wordt nooit naar omgekeken, totdat je het weg hebt gedaan…. Dan vragen ze plotseling waar het gebleven is :S.

    Maar ja, het grootste deel van de spullen hebben ze toch echt gewoon van ons zelf gekregen…

    • @Anke:Hier hetzelfde, behalve dan het zelf geven, Pinda is de op een na jongste aan de kant van mr. Big en het eerste meisje sinds heel lang. Dat staat dan weer garant aan heel veel speelgoed wat de tantes hebben bewaard…. Ik heb alles nu zo in de gang staan dat ze niet kan zien wat het is want anders hebben we een groot probleem.

  2. Ik zeg altijd: Wij lijden hier aan speelgoed obesitas. In zeer ernstige mate. En laat mijn schoonzus ook nog bij een van de grootste speelgoed fabrikanten ter wereld werken. Zo’n fabrikant die alleen maar plastic actie reactie materiaal maakt. Van die troep die alleen maar lawaai maakt. Van de kiddizoom dat bedrijf 😉
    En ze bedoelt het zoooo goed maar ik HAAT DAT SPUL! Weg er mee. Bah.

    Zoon kreeg van Sint thuis dit jaar alleen maar nieuw tekenmateriaal. Omdat hij sinds geboorte van z’n broertje al steeds kado’s krijgt van het bezoek. En nu een kado de normaalste zaak van de wereld vindt. Even afremmen dus… 😉
    En nogmaals: wat maak jij altijd mooie foto’s van Pinda. Ik baal nu nog harder dat m’n eigen camera in reparatie is.. (maar.. krijg wel een nieuwe lens voor m’n verjaardag..)

    • @Joeltje: Tekenmateriaal is hier ook een grote hit. In een week tekent ze een heel boek vol. De boeken nemen niet zo veel ruimte in en ze worden eenmaal helemaal vol zonder al te veel problemen bij het oud papier gelegd!

  3. Het is dat ik al uit een beker drink. Anders was ik dat ook spontaan gaan doen 😀
    Die opruimproblemen voorzie ik ook in ons kabouterhuis..hmmm. Maar even zo goed, goed bezig!

    • @Lot: Je kunt iets voorzien maar bevatten is iets heeeeeeeeeeeeeeel anders ben ik achtergekomen. Kilo’s en kilo”s speelgoed, gebruiksvoorwerpen en onmisbare ditjes en datjes komen je kant nog uit. Ik hoop dat jij daar wat beter tegen kan dan ik, ik word echt een beetje kriegel van zoveel prut.

Plaats een reactie