Ik wil asfalt

Dit zag ik dit weekend. Pinda op de slee en mr. Big ervoor. Volgens mij werd half peuterend Nederland zo vervoert dit weekend, zelfs in onze straat wat niet echt een doorgaande straat is werden veel sleeën gespot. Mijn sleeënde mensen gingen de kerstkaartjes posten, daar zijn we weer lekker laat mee dus die zullen wel weer eens na oud en nieuw bezorgt worden (of gewoon helemaal niet).

Ondertussen maakte ik snel de adventkalender af. Op de valreep kwam de laatste week eronder te hangen. Gelukkig heeft Pinda nog geen benul van cijfers lezen en hebben we haar soms gewoon een ander huisje open laten maken.

‘S avonds aten we lekkere toetjes. Van de Aldi, het smaakje chocolade was favoriet bij mr. Big en Pinda en het smaakje met citroen de mijne. Helaas waren de toetjes meteen daarna niet meer in de winkel te vinden. De glaasjes daar zitten nu waxinelichtjes in, omwikkeld met een stukje kant. De eerste keer boende ik heel hard om het restantje plak van de buitenkant te krijgen en had ik netjes de omtrek gemeten voor ik het kant knipte en in elkaar naaide. De tweede keer niet. De plak bleef eraan en het kant plakte ik er dus zo op. Veel makkelijker.

En vandaag begon de tocht dan weer, met de slee door de sneeuw om wat boodschappen te halen. En ineens had ik er geen zin meer in. Ik wil geen sneeuw meer. Of tenminste dat de wegen dan gewoon sneeuwvrij blijven want eigenlijk is sneeuw toch wel mooi om te zien hoor, maar ik wil gewoon weer kunnen fietsen, veel boodschappen kunnen vervoeren met weinig moeite. Ik wil dat mr. Big ’s avonds gewoon weer thuis komt zonder halsbrekende toeren of kilometers file. Nee, die sneeuw mag niet meer op de weg vallen, gewoon netjes in de berm, lijkt mij veel verstandiger.

 

11 thoughts on “Ik wil asfalt

  1. Wow! Even mijn complimentjes achterlaten voor die te gave kalender en die schattige waxinelichtjes-houdertjes, echt super! Ik heb zelf weinig last van de sneeuw maar begrijp je frustratie…Woensdag komt mijn lief met t vliegtuig dus het moet wel NU stoppen met nog meer sneeuwen….komt het ons toch nog beide goed uit!

  2. Dat lijkt me wel iets voor Professor Doofenshmirtz een Sneeuwnietmeeropdeweginator of een allesneeuwindeberminator, natuurlijk. Al weet ik niet of je weet wie Progessor Doofenshmirtz, ouders met oudere kinderen vast wel.

  3. Eergisteren belde Milou, mijn dochter om te vertellen over de giga hoeveelheid sneeuw die gevallen was in Nederland. Ze vroeg me gauw even te vertellen wat de verwachting was voor de komende dagen, want ik zat toch achter de laptop. Toen ik haar vertelde dat er nog meer sneeuw verwacht werd, zei ze heel rigoreus. “Dat kan niet, er kan geen vlok meer bij. Nederland ligt helemaal vol sneeuw, het zal echt eerst moeten dooien”
    Ik geloof niet dat haar bevel gehonoreerd is.;-)
    Ben ik even blij dat het hier 14 gr en zonnig is:-)
    Sorry niet slaan.

  4. Hier werd de peuter idd ook zo vervoerd. Ik ben vóór sneeuw in bermen, en op grasvelden. Niet meer op straat. Ik reed na 287674 weken eindelijk weer ´s in de auto. En ik glibberde alle kanten op. Niet fijn.

    Mooie kalender!

Geef een reactie

