Kringloop

‘Wat wil je doen op de eerste dag van onze vakantie” vroeg mr. Big gisteren. Kweetnie was mijn antwoord. Lekker een dagje thuis met zijn drietjes voor kerst begint lijkt me ook niet zo slecht.

Een tijd erna zei ik dat ik nog wel naar die grote kringloop wilde in de loop van volgende week, die ene niet zo binnen fietsbereik ligt maar die zoooo groot is. 3000 m2. Vol met muf geurende dingen. ‘Goed’ zei mr. Big, gaan we dat morgen doen. Eeeuh, okee. Mr. Big is niet zo kringloperig eigenlijk. En bij die hele grote kringloop ligt gewoon heel veel meuk. Dat moet ik we toegeven, maar meuk is soms ook leuk. Maar hij zal wel gedacht hebben dat hij het maar beter zo snel mogelijk kon doen, dan was het klaar.

Tja.

Moesten we ons eerst nog uitgraven. Er lag vanochtend ruim 20 centimeter en het heeft de hele dag door gestaag gesneeuwd. Niet zo erg als in andere delen van het land, maar toch aanzienlijk. Mr. Big ging gewapend met sneeuwscheppen en bezems aan de slag en na een half uurtje zetten we onze billen neer in de auto. Op de stoelen met ingebouwde verwarming. Ja. Wij vervoeren ons graag in stijl naar de kringloop.

De buit. 2 ritsen van 18 en 20 centimeter voor 35 en 40 cent. 2 flinke couponnen roze linnen voor 85 en 95 cent en een flink stuk robuust geweven stof voor 1, 50. Ook een metertje kant voor 95 cent en een halve meter lint voor 40 cent. Ik heb me ingehouden. Ik zag vier stoelen staan die alleen maar een hele lelijke stof hadden, iets dat met herbekleding zo opgelost zou worden. Maar ze waren net een luxere uitvoering dan de vier stoelen die ik thuis heb staan die eigenlijk ook alleen maar herbekleed moeten worden. En als ik dat nou zo’n leuk werkje vond, dan had ik dat allang gedaan natuurlijk. Ik zag een heel groot kruis, het hout was helemaal kunstig bewerkt. Maarja, waar laat je het? Het is nu niet zo dat wij zo gelovig zijn dat we daar nou graag de hele dag tegen aan kijken. Het kruis was ruim een meter, dus subtiel was het niet. Ik zag een allerschattigst smeedijzeren ledikant met roze afbladderende verf. Maar Pinda past daar natuurlijk niet in. Ook miste er een poot en een bodem. Ik zag allemaal fleurige bloempotten. Ik zag een ontzettend leuk kamerscherm waarop stond dat het niet te koop was (gelukkig, ik had het zo meegenomen). Ik zag een flinke verzameling koffers, en veel van die kleine wandkastjes van donker eiken met glas waarvan ik dan altijd denk ‘och, een linkje verf’. Maar nee. Ik was sterk. Ik ruim op in huis en dan is er geen plaats voor nog meer spul wat misschien ooit wel gebruikt wordt. Echt niet. Pfoe. Het was me wel een beproeving.

Nu gaan we genieten van Kerst! Fijne kerstdagen allemaal!

3 thoughts on “Kringloop

  1. wahahahaha! dat was een hele onderneming 🙂 maar het moge duidelijk zijn…. ik ben er heul heul blij mee! het behang kan van de trap, muur in trappenhuis is van bruin naar wit getransformeerd 🙂 maar ook zonder stippenbehang weet je me nu te vinden 😉 komt u een keer een bakkie doen?

Geef een reactie

