Heel stylish

Het is een dag met een heel vervelend peutertje. Zo eentje die bij alles wat ze moet doen gaat gillen, gooien, slaan (grr), zich ter aarde stort enzovoorts. Er zijn hier al heel wat traantjes gehuild vandaag, tot nu toe alleen door haar. En oh oh oh heel grappig, soms dan is ze gewoon wel lief aan het spelen en hoor je ineens “benne hejemaa zat da nie juistejen, ga ma inne hoek staan” waarna ze vrijwillig in de hoek duikt en zegt “moet wej juistejen, nu benne tout”. Ik ben na alle woedeuitbarstingen niet in staat om daar de humor van in te zien moet ik toegeven. En toen dacht ik, waarover zal ik vandaag toch weer eens schrijven? Die PeuterPuber dat is geen vrolijk nieuws. Het weer? Het regent de hele dag maar de sneeuw ligt er ook nog steeds. Die pyama die ik wel even ging maken van tricot? Die ik verkeerd knipte en waarna ik zoveel problemen had met naaien? Ik en tricot. Nog steeds geen vriendjes. Of dan toch dat ik mijn haar verfde en dat de bijgeleverde handschoenen lek waren en dat ik daar pas achter kwam nadat er een paar flinke, niet te verwijderen, bruine vlekken verschenen op mijn handen. Leuk.

Maar toen kwam het. Ik kreeg een award. YES. Was ik daar even aan toe met mijn bruin gevlekte handen die af en toe jeukten om een zeker peutertje achter het behang te plakken. Wat we dan weer niet hebben dus dat zou nog een hele opgaaf zijn. Het behang bedoel ik dus.

Mijn award. Mijn eigenste award.

Toegegeven, ik voel nu verre van een stylish blogger maar doe mij een lol en denk maar dat ik dat even wel ben, netjes gelakte nagels en huis in orde en al.

De levensreddende award kwam van CreationWest, dankjewel Imke! Maar geen award zonder opdracht en deze dus ook niet.

  1. bedank de persoon waarvan je hem kreeg (gedaan! Nogmaals dankjewel.
  2. vertel 7 dingen over jezelf
  3. geef hem zelf weer door naar 15 nieuw ontdekte bloggers
  4. laat deze bloggers ook even weten dat je ze een award met opdracht hebt gegeven.

Nou gaan we dan. 7 dingen over mij;

  1. mijn nagels zijn niet netjes gelakt. Dat waren ze wel gisteren maarja, toen kwam het echte leven weer om de hoek kijken. Dat echte leven waarbij ik gewoon vreselijk motorisch gestoord ben en mijn vinger al tussen de keukenkastjes kreeg en gewoon in het algemeen constant mijzelf stoot. Weg mooi aangebrachte nagellak, hello gedeeltelijk aangebrachte nagelllak.
  2. Pinda is over iets meer dan een week jarig en we hebben geen idee wat we haar gaan geven. Ze heeft al zoveel en Sinterklaas heeft ons idee-gewijs helemaal uitgeput. Ik neig nu naar een ‘duplo’trein van Hello Kitty. Vreeschlijk van plastic maar wel heel duploachtig en dat maakt dan toch wel weer wat goed. En naja, kitty is gewoon wel favoriet. (nee, Opa B er komt nog steeds geen HelloKitty dekbed ons huis binnen).
  3. Mijn cola is op. Dat is een kleine ramp in Hutsefluts land. Nee even eerlijk zijn, een grote ramp. Maar stiekem weet ik dat ik teveel cola drink en nu vecht ik mijzelf heldhaftig de dagen door zonder cola.
  4. Een rood wijntje ’s avonds smaakt mij erg goed, ik zie enigzins een verband met het missen van de cola, een zeer lichte vorm van verslavingsverschuiving misschien…
  5. Ik moet eigenlijk gehaktballen gaan draaien maar heb daar helemaal geen zin in. Toch ga ik het doen want dan heb ik een eeuwig dankbaar vriendje in huis morgen (gehaktballen zijn altijd lekkerder de dag nadat je ze gemaakt hebt nietwaar?)
  6. Ik hoop dat dat eeuwig dankbare vriendje dan dit weekend ook ergens tijd vindt om die letters uit te zagen. Geen zorgen, hij weet precies wat ik bedoel, resultaat wordt hopelijk snel geshowd. Als hij tijd vindt… we hebben 4 verjaardagen dit weekend.
  7. Gisteren was ik zowaar onderwerp van adoratie. Waarbij Pinda en mr. Big een wedstrijdje “geef mama veel kusjes” deden. Pinda won. Gillen en papa aan de kant duwen waren onderdelen van haar strategie. Ik heb zo haard moeten lachen dat de tranen over mijn wangen liepen. Heeerlijk.

En dan moet ik ze nog doorgeven…. Aan 15 mensen. Ik ga gewoon geheel voorbij aan het feit dat sommigen hem al hebben hoor. Ik ga ze gewoon geven aan

  1. van de hak op de tak gewoon voor algehele inspiratie
  2. Minkeltje die toch eens rap meer moet gaan bloggen
  3. Joeltje die toch altijd alles zo mooi verwoordt
  4. Wiek want zij heeft ook een motormuis al rijdt die van haar echt op de motor en staat de motor van mr Big meer in de berging dan ergens anders
  5. Het grote groeiboek ook al worden er soms zinnetjes in het frans gezegd en snap ik daar helemaal niets van toch lees ik graag mee (maar reageer ik nooit…. goed voornemen, ga ik aan werken dit jaar)
  6. Knofje, want nouja, we zijn gek van alles wat Knofje is/heet. Al denk ik niet dat Knofje een vierjarig meisje is met rood haar…
  7. mEET, want die schenkt lekkere bakjes thee…
  8. Stukje bij beetje want daar moet ik soms een traantje wegpinken omdat de foto’s en tekst zo mooi zijn
  9. Uttemetut want daar word ik altijd vrolijk van

en hier laat ik het bij want ik moet nu echt gehaktballen draaien!

9 thoughts on “Heel stylish

  1. Ow wat herkenbaar weer allemaal. De peuterpuberbuien zijn hier ook regelmatig aanwezig. En ook onze bijna 3 jarige (over 14 dg!) is op het moment helemaal gek van Hello Kitty. Of “hallo katty” zoals zij haar noemt. En ook onze peuter krijgt de duplo Hello Kitty trein en de villa voor haar verjaardag (ligt al in de kast klaar!)Grappig om te lezen.

  2. Heeeeeeeeeeel erg bedankt voor je award! Ik neem de award graag in ontvangst, maar als je het niet heel erg vindt, stuur ik hem niet verder door.
    Het is gewoon niet zo mijn ding!
    Maar ik ben kei-blij om te lezen dat je vrolijk wordt van mijn blog! Kei-leif!
    Groetjes Cindy

  3. Ja, hier ook bijzonder tevreden met mijn eerste blog-award (ondanks/dankzij de Franse zinnetjes)! Ontzettend bedankt!
    Maar net zoals Cindy, stuur ik hem verder liever niet door… ik ben nog aan ’t wennen aan het idee dat er een hele blogcommunity bestaat!
    Zwaai en ’t allerbeste voor 2011!

    • @Eva: Geen probleem, ik vind awards altijd leuk om te krijgen, 7 van di dingen neerpennen over mijzelf is ook geen probleem maar dat doorgeven dat blijft lastig. Ik wil niemand overslaan maar ik wil ook niet dat mensen het lastig vinden om aan opdrachten en doorgeven te doen. Doe er lekker mee wat je wilt, jij blij, ik blij!

  4. Zeg, wat nou weer ontzettend lief van jou om mij een award toe te wijzen. Hoewel ik er niet iets mee ga doen (zoals meerderen merk ik ….:-( ) wil ik je toch zeggen: Dankjewel!

Geef een reactie

