Makkelijk met de bus

Ik had allang een afspraak moeten maken bij de oogarts kwam ik zo rond kerst achter. Jaarlijks worden mijn ogen gecontroleerd omdat ik diabeet ben/ insuline spuit. Ik had in december moeten gaan kwam ik eind december achter en geheel in stijl heb ik dan vandaag maar een afspraak gemaakt. Vond ik niet zo erg, dat er wat langer tussen zat want het is nou niet mijn hobby, druppels in je ogen krijgen waardoor het lijkt of je weet ik veel wat gerookt/ gespoten/ gesnoven hebt en die oogartsen bij mijn ziekenhuis hebben ze uitgekozen op het onvermogen om een gewoon gesprek te voeren. Bovendien kunnen ze geen enkele afspraak door laten gaan. In de 4 jaar dat ik er over de vloer kom is nog nooit een afspraak op de originele datum doorgegaan.

Heel groot was mijn verbazing dan ook dat ik morgen terecht kan. Ik was zo verbaasd dat ik alleen maar ‘ja is goed’ kon stamelen. Om 8.45 moet ik er zijn. Enig idee hoe vroeg ik van huis weg moet dan? Met de bus want na dat onderzoek mogen mijn lenzen niet in en met die vergrootte pupillen zonder duidelijk zicht is het niet fijn fietsen. Maarja, met de bus is een ander probleem, ik heb een ov chipkaartding, maar tot nu toe zonder saldo. Strippenkaarten daar doe ik niet aan, snap ik niets van. Ik reisde af en toe met de bus toen ik nog een student was, dat was makkelijk, je liet je pas zien en je kon gaan zitten. Eenmaal student af ging ik ook niet meer met de bus. Lag allemaal aan die strippenkaart.

Ik moest die kaart dus maar eens opwaarderen. Ondanks alle berichtgeving over fraude en kraken en weet ik het wat nog meer, die kaart heb ik nu eenmaal en als ik ooit toch weer een nieuwe niet fraude gevoelige (jaja) moet hebben dan kijken we dan wel weer verder. Maar ik had geen zin om naar het winkelcentrum te fietsen eigenlijk. Ik keek in de folder die ik netjes, zonder doorlezen, al ruim twee maand naast de magnetron had liggen en zag dat ik ook via internet kon opwaarderen. Internet is toch heerlijk hè. Ik zat dus zonder make up, nog in mijn luie zondag kleren met de haren wel gekamt maar niet gekapt achter mijn laptopje en was al helemaal tevreden met mijzelf. Dat had ik toch allemaal maar weer eens mooi voor elkaar. Ik gooide een klein tegoedje in mijn winkelmandje en als we nu toch bezig waren, ook die aanbieding van het daltariefgebeuren werd in het mandje gesmeten. Ik betaal via iDeal. Ik zie een scherm van ‘betaling gelukt, keer terug naar de website’. Ik keer terug. En ik zie een scherm met ‘uw bestelling staat klaar om afgehaald te worden’.

Ho wacht. Afhalen? Waarom? Ik regel dit toch via internet? Moest ik dus alsnog naar het winkelcentrum, naar dat opwaardeerstation en daar kon ik dan de bestelling op mijn kaart laten zetten. Er is dus geen digitale rekening ergens met mijn tegoed erop, nee het wordt rechtstreeks op de kaart gezet, op de chip.

En toen viel het kwartje.

Daarom heet het OV CHIP kaart.

5 thoughts on “Makkelijk met de bus

  1. Geweldig gemaakt! Ik hoop zelf ook zo een site te maken.
    Wat heb je hiervoor gebruikt?
    Ik heb hutsefluts.wordpress.com gevonden via Google.

    Groetjes,
    Debby uit Haarlem

Geef een reactie

