Oog, bus en ballet

Ik neem alles terug over de oogmensen op het ziekenhuis. Ik moest naar een mevrouw die nieuw was en gewoon antwoord gaf op mijn vragen. Niet alleen dat, ze kon ook nog lachen. Ik kreeg geen druppels in mijn ogen want mijn pupillen waren al groot genoeg. En nee, ik heb niets gerookt, gesnoven, gespoten, geslikt. Behalve dan insuline, dat spoot ik dan weer wel. Met een klein half uur stond ik weer buiten, helemaal goedgekeurd op zoek naar de bushalte. Mr. Big had ons gelukkig ’s morgens vroeg afgezet wat ons een bult gesjees scheelde en voor de terugweg namen we dan de bus. Of BUUUUHUUUUS zoals Pinda zegt. Die is zo gecharmeerd van de bus dat ze bijna springt elke keer als ze een bus ziet.

Met een klein kwartiertje waren we in het centrum aan het winkelen want Pinda gaat over een paar weken naar balletles. Peuterdansen eigenlijk, maar dat is op de balletschool. Met allemaal andere peutertjes een half uurtje dansen per week. Ik had nog wel even gevraagd of ze bepaalde kleren aan moest. Ik ben niet zo van de balletkleertjes. Gelukkig mocht ze gewone, makkelijk zittende kleren aan, een shirtje en een legging. Voor de gelegenheid hebben we ook maar gymschoentjes gekocht, gewoon van die simpele. Ze waren er in het zwart, maar ik vind zwart voor kleine kindjes niet zo leuk, ik pakte wit en Pinda pakte roze. En dan niet het knalroze wat ik mooi vind maar echt zachtroze. ‘Ohww mama, deze zijn zoooooo mooooooi’. Ik vestigde de aandacht  nog op de witte, maar nee. Het moesten de roze worden. En met fleurige sokken is het allemaal eigenlijk best te doen.

 

2 thoughts on “Oog, bus en ballet

Geef een reactie

