Wijze les

Ik probeer hier vaak een leuk verhaaltje neer te pennen, over wat dan ook. Niet om het leven mooier voor te stellen dan dat het is maar puur omdat ik vooral wil focussen op de leuke dingen, niet op het feit dat ik diabetes heb wat soms toch best lastig is, op het feit dat ik zo slecht slaap steeds, dat ik zo’n last heb van mijn gewrichten af en toe. Dat mijn staatbotje nog steeds flink pijn doet ondanks dat het al weer 3 jaar geleden is dat ik die kneusde tijdens de bevalling of gewoon dat het weer zo slecht is. Maar soms lukt dat gewoon niet. Dan heb je een slechte dag of zelfs week. Of weken. Vanochtend net zo, slecht geslapen, buik blauw vanwege alle keren insuline erin spuiten, een knie die gisteren in het zwembad een verkeerde kant opging, een huis dat verre van schoon was en een aanrecht dat vol stond met vaat omdat we gisteren zelfs te lui waren om de vaatwasser leeg te pakken en het vuile er weer in te zetten. Ik schoof eerst maar eens aan de ontbijttafel met Pinda met de rug naar de vaat toe en probeerde heftig niet de vlekken op de pas geverfde keukenmuur te zien die daar kwamen door het eten van een grapefruit.

‘Ooooh’ zegt Pinda ineens. ‘Die isse mooi, mama die vind ik mooi’. En ze wees de andere kant op. Ik zag alleen maar de vaat staan. ‘Wat bedoel je schat?’ vroeg ik, ‘bedoel je de borden op het aanrecht?’

‘Neehee mama.. die!’ heftig wijzend.

Ik keek nog maar eens goed, maar zag toch echt alleen maar de vuile vaat.

‘Daa, die mooie boem’

Boven de vaat torende de amaryllis uit die eindelijk is gaan bloeien. Die had ik nog niet eens gezien, ik zag alleen maar vuile vaat.

Ooh wat kunnen we toch veel leren van die kleintjes.

11 thoughts on “Wijze les

  1. Ach arme jij. Je hebt een boel tegenslagen te verwerken en slecht slapen komt dat allemaal natuurlijk niet ten goede. Ik herken me helemaal in je woorden “Niet om het leven mooier voor te stellen dan dat het is maar puur omdat ik vooral wil focussen op de leuke dingen,”
    Moet je vooral blijven doen! Want nu heb je dubbel-dubbel profijt van de mooie woorden van je meisje: je luistert, je herhaalt het voor jezelf door het op te schrijven, je onthoudt én je geeft door. Mooi!

  2. Ahw, your only human 😉 En inderdaad, lief zo’n mister Big tussendoor. Prachtig dat Pinda zo verwonderd kan zo’n om zoiets kleins en simpels… Wij moeten ook zoveel mogelijk kind blijven..
    Morgen weer een nieuwe dag.. OF ’s middags al nieuwe ronde nieuwe kansen.

Geef een reactie

