Home sweet home

Onze slaapkamer.

Een van de fijnste plekken uit het huis vind ik. De slaapkamer heeft dezelfde kleur als Pinda’s kamer en de woonkamermuur, een kleurtje waar wij gewoon helemaal verliefd op zijn geworden. Een tijdje terug had ik zo’n dag waarop alles tegenzat en ik belde mr. Big op met de mededeling dat ik de rommel helemaal zat was. Ik wilde weer Frisse kamers die lekker opgeruimd waren en Ruimte en Lucht. Hij was het daar helemaal mee eens, we zochten veel spullen uit, borgen alle babyspullen weg op zolder, en opeens drong het door dat elke keer dat we de trap op kwamen we een heel fijn gevoel kregen van Pinda’s kamer maar niet van die van ons. We pakten in de kerstvakantie de verfkwasten weer en na een middagje was het helemaal klaar. In Pinda’s kamer zijn er heel veel dingen met heel veel kleuren maar in onze slaapkamer is het eigenlijk allemaal wit. Ik hou van wit beddegoed, en dan vooral van 100% katoen beddegoed. Elke week geniet ik er weer van na het douchen in een net verschoond fris en wit bed stappen. Niet dat ik één keer per week douche… ik verschoon het bed – minimaal – één keer per week. Eind vorig jaar hebben we dan ook nog een nieuw dekbed voor mij aangeschaft (mr. Big en ik hebben allebei een eigen deken want we kunnen niet delen in onze slaap). Aan het plafond hangt een hele aanwezige ventilator met een 380 of meer watt lamp erin maar waar gelukkig ook een dimmer op zit. Die ventilator is een grote vriend van ons in de zomer.

Toen ik de foto nam scheen het zonnetje zo mooi naar binnen, op de geverfde Ikea plank, waarop twee potten staan met citroentijm, die zo lekker ruikt en de door mij getekende en door mr. Big uitgezaagde letters. Die moeten eigenlijk nog geschilderd worden maar ik vind ze zo ook wel leuk. Er staat een beeld gemaakt door mijn moeder, twee handen met een baby erin (ik), twee foto’s van Pinda en een boeddha van de Kwantum die ik jaren en jaren geleden in een krantje zag. Toen we deze gingen kopen zei ik dat ik ooit iets gehoord had over dat alleen een gekregen boeddha geluk geeft. Meteen pakte mr. Big hem uit mijn handen en betaalde hem zelf, zodat hij hem aan mij kon geven. Allemaal dingen waar ik echt blij mee ben staan hier. Als ik zo weer kijk dan wil ik zo weer in bed kruipen, niet om te slapen maar gewoon te genieten van dat zonnetje en de spulletjes die hier te zien zijn.

Barbaramama heeft een leuk initiatief bedacht namelijk Home sweet home. Zij schrijft: ‘  dat door AL het moois dat ik op verschillende blogs zie, ik vaak vergeet de gezelligheid en het fijne gevoel van mijn eigen huis te zien’. En ook ‘Omdat ik me voorgenomen heb om in 2011 méér vriendjes te worden met mezelf (Lees: meer tevreden met wat ik heb en wie ik ben) lijkt het mij leuk om elke maandag een foto te plaatsen van een plekje uit mijn eigen huis en even stil te staan bij mijn eigen plek.’

Dat leek mij ook wel wat, dus vanaf deze maandag doe ik ook mee.

EDIT: na heel veel mailtjes gekregen te hebben over de kleur, zet ik hier maar de kleurcode neer (al vind ik het wel heel erg leuk om met jullie te mailen). De kleurcode is IG PS 1047 en het is een mengverf van de Karwei (eigen merk). De Karwei heeft nu van die hele grote verfstalen en de kleur daarop komt erg overeen met de kleur van het resultaat (dat ben ik ook wel anders gewend). Verf ze!

7 thoughts on “Home sweet home

  1. Wat een prachtige slaapkamer hebben jullie! We zijn zelf bezig met onze slaapkamer, was aan het neuzen op google-afbeeldingen en kwam deze foto tegen… heb h’m opgeslagen om aan manlief te laten zien… dit wil ik ook!

  2. Hoi toevallig bij je site uitgekomen. Wow wat een mooie slaapkamer en inderdaad die kleur!
    Zo’n kleur zoek ik voor mijn bureau. Wil je prijsgeven welke kleur het is?

  3. Super mooie kleur! Wij zijn op zoek naar een mooie kleur voor in ons nieuwe huis en dit lijkt me wel wat! Kun je mij de verfkleur/ nummer doormailen? Alvast hartstikke bedankt!

    Met vriendelijke groet,
    Melanie

Geef een reactie

