Lachen gieren brullen

Pinda schoof met het houten krukje door de keuken, dat maakte een heel naar geluid. Ik vroeg haar om er mee op te houden want ik vond dat niet zo leuk.

Pinda: ‘maa mama, ik wil weh jeuk doen! Kijk maa, dit isse jeuk’

Waarna ze naar mij toe loopt, op mijn neus drukt en ‘piep piep’zegt.

Of gisteren, toen ik heel handig een stoel langs de muur bewoog en met mijn geweldige motoriek een stuk van de muur eraf sloeg. Dat stuk dat mr. Big nog niet zo heel lang geleden netjes gestuukt had.

Mr. Big zuchte heel heel heel erg diep. Pinda vroeg ‘wahissser papa?’ Mr. Big antwoorde iets in de trant van tot duizend tellen. Pinda zei ‘oh papa, och meissie toch’.

Of als ik haar een koekje geef. In het kader van portie controle heb ik die hele kleine stroopwafeltjes aangeschaft. Ik geef haar één koekje en ze kijkt me vragend aan. Waarna ze zegt;’mama, ik hebbe twee handjes’.

Op zulke momenten kan ik mijn lachen niet inhouden.

3 thoughts on “Lachen gieren brullen

  1. Of; “eerst je boontje opeten en dan een toetje!” en dan hoor je uit die dreumes van net 2 “nee, eerst toetje, dan bootje”.
    Of, nadat je heel boos bent geworden op de kleinste, dat de oudste (bijna 4) cynisch tegen papa zegt “gezellig he!”.
    Wij beleven momenteel ook veel van dit soort momenten. ’t Is genieten he!

  2. ‘mama, ik heb twee handjes’. Die vind ik dus fantastisch

    Hier vandaag een wens voor een bonbonnetje. ‘als je goed doet eten dan mag je een bonbonnetje’.
    ‘Ik hoef geen eten en ook geen bonbonnetje’

    En toen was ik uitgepraat. En moest de andere kant opkijken wegens grote glimlach om zoveel eigenwijsheid

Geef een reactie

