Home sweet home II

Home sweet home, maar geen plaatje van een plek die heel mooi is. Maar wel een die mij heel gelukkig maakt! De plek van de wasmachine, droger, verwarmingsgebeuren en ophangplaats van de was. Want oh oh oh, je zou toch eens zonder wasmachine komen te zitten. Of zonder warmte. Zonder droger zou geen ramp zijn, die gebruik ik nu al zelden maar wat hier staat, dat vind ik toch wel echt een luxe. En hiervan word ik dan ook regelmatig blij, vooral toen Pinda van het weekend in haar broek poepte. In haar mooie onderbroek. Als het nu een niet mooie was dan had ik hem waarschijnlijk zo in de vuilcontainer gemikt maar dit was haar mooie onderdeel-van-een-setje onderbroek. Een beetje shout, een beetje waspoeder en een rondje in de wasmachine met de rest van de vuile kleren en schoon! Geweldig toch!

Barbaramama heeft een leuk initiatief bedacht namelijk Home sweet home. Zij schrijft: ’ dat door AL het moois dat ik op verschillende blogs zie, ik vaak vergeet de gezelligheid en het fijne gevoel van mijn eigen huis te zien’. En ook ‘Omdat ik me voorgenomen heb om in 2011 méér vriendjes te worden met mezelf (Lees: meer tevreden met wat ik heb en wie ik ben) lijkt het mij leuk om elke maandag een foto te plaatsen van een plekje uit mijn eigen huis en even stil te staan bij mijn eigen plek.’ Dat leek mij ook wel wat, dus doe ik ook mee.

4 thoughts on “Home sweet home II

  1. Ik kan echt niet zonder droger, zou niet weten waar ik mijn was zou moeten laten! Eigenlijk heb ik ook geen plaats voor een droger en dus heb ik een 2-in-1, heerlijk… (Maar ik kijk ook uit naar een zolder om mijn was te hangen, of lekker in de tuin!) Ons balkon lijkt me geen geschikte plaats om was aan te hangen i.v.m. lage plaatsing en rotbuurjongetjes.

    • @Minkeltje: onze droger komt ook nog uit onze flat-tijd. Nu hebben we een zolder met wasrekken in het trapgat. Ik kan net geen twee ladingen was tegelijk kwijt maar met een beetje plannen kom ik een heel eind. En als het mooi weer is hangt het buiten! Ooh, da’s pas lekker, frisse was in het zonnetje!

  2. Ik ken het initiatief en ga ook eens meedoen denk ik. Leuk!
    En mens, ik kan zo blij worden van wassen, ophangen, drogen en wegvouwen. Niet dat ik blij word van het feit dat het nooit ophoud, maar een beetje therapeutisch een wasje of 5 draaien op zaterdag makes this mommy happy

    • @Joeltje: Heel erg blij van het doen van de was word ik niet… maar wel van het feit dat ik het niet met de hand hoef te doen. En als het daarna schoon en lekker ruikend in de kast ligt. En als het hangt in het trapgat en het hele huis ruikt naar pas gewassen was.

Geef een reactie

