Home sweet home III

Mijn keukentje. Al moet ik zeggen dat er veel is wat we anders zouden willen, zijn we er toch best wel blij mee hoor. Graag willen we van het kersenhout af wat in deze keuken zit, een kleur die wij niet snel zelf uit zouden kiezen. Vaak hoor je dat mensen hun keuken mooier maken door andere deurtjes en greepjes te gebruiken maar dat is nu juist het onderdeel waar we wel heel blij mee zijn. Bovendien is de keuken niet heel erg groot.  Ook willen we graag een andere tafel, en wil ik (niet mr. Big) de stoelen die mEET ook heeft. Prachtig staan die aan haar prachtige tafel in haar prachtige huis met de prachtige lichtinval en de prachtige muur. En over mooie keukens gesproken, haar keuken dat lijkt me ook wel wat. Dus om een beetje van mEET’s huis te creeëren wilde ik dus haar mooie stoelen. Mr. Big stak daar een stokje voor, hij vind ze niet mooi genoeg. Potjandosie. Ik vond ze zo lekker landelijk en toch stoer en ze zaten zo lekker.

Maar om even terug te keren naar home sweet home, het ging erom om de mooie zaken in je huis te vinden en te waarderen en het is niet allemaal slecht in die keuken van ons hoor! Helemaal niet. Er zit vooral in de keuken een mixje van oud en nieuw, lekker wat kringloop dingen en nieuwe zaken.

Nieuw is een kasje van de Hema, wat eigenlijk al weer een aantal jaren dienst doet en oud zijn de lampen erboven. Zie ook hier.

Nieuw zijn de maatbekers en oud is de broodtrommel en het kleine blauwe schaaltje.

Nieuw zijn de ovenwanten en de theedoek en oud is de tas die ik ooit voor 16 euro van de kringloop vandaan haalde. Ik zag hem van een flinke afstand en alles eromheen vervaagde. Ik rende erop af, ondertussen Pinda met mij meesleurend, klemde hem vast. Het is een geöliede leren tas die ik later voor, ik geloof, zo’n 140 euro zag hangen in een dure winkel. Daar ga ik wel even van huppelen.

Nieuw is Pinda. Nieuw is de vloer die net iets eerder aanwezig was dan Pinda. We hadden de vloer net gevoegd in de week dat ik ook een afspraak bij de gyneacoloog had, waar ik dan met zwarte voeten in de beugels lag. Daarna kreeg ik een injectie en daarna huiswerk en de opmerking om vanavond maar niet de vloer te voegen en 9 maand later was Pinda er. Ik moet altijd nog lachen als ik Pinda op die vloer zie spelen.

Barbaramama heeft een leuk initiatief bedacht namelijk Home sweet home. Zij schrijft: ’ dat door AL het moois dat ik op verschillende blogs zie, ik vaak vergeet de gezelligheid en het fijne gevoel van mijn eigen huis te zien’. En ook ‘Omdat ik me voorgenomen heb om in 2011 méér vriendjes te worden met mezelf (Lees: meer tevreden met wat ik heb en wie ik ben) lijkt het mij leuk om elke maandag een foto te plaatsen van een plekje uit mijn eigen huis en even stil te staan bij mijn eigen plek.’ Dat leek mij ook wel wat, dus doe ik ook mee.

4 thoughts on “Home sweet home III

  1. Wat leuk dat je ook meedoet met de maandagse Home sweet home. Leuke foto’s van leuke spulletjes.

    Ik heb je erbij gezet in de sitebar hoor!

Geef een reactie

