Home sweet home 4

Mijn zolder.

Mijn walhalla.

Maar ik heb er de laatste tijd erg weinig gezeten. Het donkere, koude weer zorgde ervoor dat ik op de bank wil zitten met een haakwerkje en een kop thee of een glas wijn, afhankelijk van het tijdstip. Toch ben ik er zo blij mee. Ik heb namelijk veel stofjes en die liggen allemaal op de zolder.

Gek eigenlijk dat ik er zo veel minder heb gezeten, want van al die kleurtjes word je toch juist vrolijk?

En ik heb een buro dat ik wit geverfd heb. Verven met lak is niet mijn hobby, geef mij maar muurverf, daar kun je lekker mee knoeien. Lak daar moet je geduld voor hebben en laat dat nu net niet mijn sterkste karaktereigenschap zijn. De zolder is lekker blauw geverfd met veel wit, fris en een beetje neutraal. Heel blij ben ik met mijn letterbak voor al het garen. Ook die letterbak ik gelakt, met meer lagen dan dat ik geduld had, het heeft dan ook een tijd stilgelegen.

En mijn naaimachine. Mijn werkpaard. Josefien heet ze. Een van de allerbeste aankopen ooit al mopper ik wel eens op haar!

 

Barbaramama heeft een leuk initiatief bedacht namelijk Home sweet home. Zij schrijft: ’ dat door AL het moois dat ik op verschillende blogs zie, ik vaak vergeet de gezelligheid en het fijne gevoel van mijn eigen huis te zien’. En ook ‘Omdat ik me voorgenomen heb om in 2011 méér vriendjes te worden met mezelf (Lees: meer tevreden met wat ik heb en wie ik ben) lijkt het mij leuk om elke maandag een foto te plaatsen van een plekje uit mijn eigen huis en even stil te staan bij mijn eigen plek.’ Dat leek mij ook wel wat, dus doe ik ook mee.

10 thoughts on “Home sweet home 4

  1. Het sombere weer is killing voor creatieve uitbarstingen, hier ook hoor. De naaimachine staat al weken stof te vergaren. Maar wat een zalige stoffenkast heb je!! Ik heb alles in bakken zitten zo saai…

  2. met zo weinig geduld ziet t er wel errug mooi en georganiseerd uit!
    Super,..ik ben er jaloers op.
    ook ik heb een Josefien..maar dan wel anders,
    dat hoor je nog wel eens!!

Geef een reactie

