Home sweet home 5

Het was dit. Hiervoor was het dit met klimop, maar na flink wat groene containers is die dus weg. Het was dit.

 

Toen werd het dit. Niet echt een verbetering.

 

Maar nu is dit er.

Twee meter hoog. Dat hadden we niet voorzien. Er werd mij bij plaatsing gevraagd hoe hoog de schutting moest komen. Ik riep zo hoog mogelijk. Niet dat we ruzie met de buren hebben, maar ik hou wel van een beetje privacy. De schermen zijn 180 cm en onderaan zit een betonplaat. En ineens stond er een schutting van 2 meter hoog. Daar moeten we een beetje aan wennen. Maar dat gaat helemaal goed komen.

Helaas is mijn klimhortensia dramatisch teruggesnoeid, die zat veel te veel in de weg zagen we toen de de schutting eruithaalden afgelopen zaterdag. Met pijn in mijn hart is de snoeischaar en de zaag gepakt. Echt, dat doet mij zeer. Ik hou van mijn plantjes. Na de klimop verloor ik ook al de klimhortensia. Hij zit er verder nog wel helemaal in, misschien loopt hij nog uit. Als compensatie ben ik de dag na het plaatsen van de schutting naar het tuincentrum geweest en heb ik een kamperfoelie gekocht, die wilde ik altijd al maar dat kon niet vanwege de klimop.

Verder is het nog niet helemaal klaar, mr. Big is druk met de verlichting in de tuin, die we nu op een dimmer hebben met afstandsbediening. Dat is dan weer één van mr. Big’s pretjes. Die heeft een afstandsbedieningstik.  Dat rek moet nog aan de schutting vastkomen en er komt nog een voederfles voor de vogels te hangen. De tegels moeten nog geschrobt worden en na het verhelpen van een lekkage bij de hemelwaterafvoer moeten er zelfs nog wat tegels weer gelegd worden, de ramen kunnen ook wel gelapt worden na het zagen van de betonnen onderdelen maar ik ben er blij mee!

Barbaramama heeft een leuk initiatief bedacht namelijk Home sweet home. Zij schrijft: ’ dat door AL het moois dat ik op verschillende blogs zie, ik vaak vergeet de gezelligheid en het fijne gevoel van mijn eigen huis te zien’. En ook ‘Omdat ik me voorgenomen heb om in 2011 méér vriendjes te worden met mezelf (Lees: meer tevreden met wat ik heb en wie ik ben) lijkt het mij leuk om elke maandag een foto te plaatsen van een plekje uit mijn eigen huis en even stil te staan bij mijn eigen plek.’ Dat leek mij ook wel wat, dus doe ik ook mee. Kijk bij haar voor nog meer deelnemers aan home sweet home.

8 thoughts on “Home sweet home 5

  1. Dit is wat je noemt schuttingtaal!
    Ik vind het een mooie schutting hoor. Zal vast wel wennen denk ik.

    Home sweet home!

    Groetjes Barbara

  2. Oeh, ik hoop dat je klimhortensia het toch blijkt te hebben overleefd. Wij verloren de onze, een hele mooie oude, door zo’n soortgelijk verhaal. Vervelend. Mooie tuin en die schutting, dat komt wel goed. Went vanzelf.

Geef een reactie

