Bellenblaas trauma

Weer een voordeel van het mooie weer. Pinda is niet meer naar binnen te krijgen! Ik pakte de bellenblaas weer eens uit de kast, vorig jaar zomer had ze de blaas-finesses nog niet te pakken maar nu wel. Ik heb haar ruim een uur niet meer gehoord op ‘ohhhh mama kijk’ en ‘oh mama die is ook mooi’ en ‘mama, kijk nou, die is nog mooijejeh’ na.

Helaas ging een kleine seconde na het nemen van de foto het potje bellenblaas om. En gewoon zeepsop werkt natuurlijk niet zo goed. Dat weet ik uit ervaring want bij mij vroeger bleef het potje ook nooit gewoon staan en moest ik mij ook behelpen met een beetje afwasmiddel en water. dan was voor mij meteen de lol eraf hoor. Toen zwoor ik al dat ik dat nooooit mijn kinderen aan zou doen. Of nou ja, mijzelf want ik had mij bedacht dat ik later als ik groot was gewoon heel veel bellenblaas kon kopen voor mijzelf.

Ik ga zometeen maar even een goedkoop potje bellenblaas halen en ondertussen zal ik mij beraden op goede zelfmaak bellenblaas-recepten. Iemand aanbevelingen?

7 thoughts on “Bellenblaas trauma

  1. Bellenblazen is heeeeerlijk, het is zo leuk om dat te doen over de balkonrand en dan te zien waar de bellen naartoe gaan 🙂
    En over een eigen recept, er staat me vagelijk bij dat ik wel eens iets gelezen heb over het toevoegen van een beetje maizena aan een sop/watermengsel. Misschien kun je hiermee wat specifieker zoeken naar een goed recept?

  2. wij bellenblazen ook wat af hier, er zijn al heel wat potjes opgegaan, laagje dreft (of ander afwasmiddel wat je in huid hebt) en daarna water, niet schubben, wel even heen en weer doen om te mengen, niet te weinig afwasmiddel ander werkt het inderdaad niet ;-). Succes!!

  3. je moet een goed afwasmiddel hebben dreft groen ofzo en een schep suiker!!!!
    volgens GENOEG en het werkt echt nooit meer gekocht spul want ze gooien het zo vaak om en liefst als het vol es hé!!
    lieve groet Jezebelle vlaanderen

  4. Ik koop bij de intertoys een literfles (ongeveer € 4). En dat moet genoeg zijn voor de hele zomer. en toen ze nog erg klein waren, zette ik de bellenblaas in een bloempot/pan oid. Als de boel dan om ging, goot ik het gewoon terug in het potje.\
    Christien

Geef een reactie

