Fotocrisis

Ik heb heel veel foto’s van Pinda. Teveel eigenlijk. Maar…. heel weinig staan in een boek. Een tijdje geleden ben ik begonnen met he uitzoeken van 2010 en nu heb ik alle foto’s die ik geprint wil hebben in een apart mapje staan, geselecteerd per maand.

Langzaam aan begon ik met het indelen van een digitaal album, eentje van de Hema, ik wist van te voren al welk album het moest worden, welke buitenkant en in het algeheel ben ik heel tevreden met de Hema. Maar wat blijkt? Er is geen indeling waarbij ik mijn hele foto kan laten zien. Ongeacht de grootte van de foto, ongeacht een horizontale of verticale foto, ongeacht de indeling die ik kies, van elke foto wordt een flink stuk afgesneden. En dat wil ik dus niet.

Ik ben verder op zoek gegaan, bij Albelli kwam ik. Maar ook daar zijn geen foto’s in formaat (of verhouding) 10×15 te plaatsen. Ik word er gek van. Letterlijk. Ik heb de laptop dichtgeklapt en ben boos boodschappen gaan doen. Daarna probeerde ik weer maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Dus mijn vraag, hebben jullie goede ervaringen met fotoboeken maken? Help mij alsjeblieft!

16 thoughts on “Fotocrisis

  1. Ik zweer bij Albelli, maar ik pas de groottes wel aan inderdaad. Ik maak een “scrappagina” in Paint Shop Pro per gebeurtenis (oké soms worden dat idd meer pagina’s per gebeurtenis ;-)) ) en plaats die pagina als achtergrond in een albelli boek met de helderheid op 100%. Dus gebruik mn eigen templates en niet die van hen, maar verder ben ik hartstikke tevreden…

      • Twas maar een ideetje ;-))
        En dat scrappen hoeft helemaal niet uitgebreid te gaan hoor, soms doe ik gewoon een bijpassende achtergrond en een randje om de foto’s en knip ik de foto’s zo ik ze hebben wil en klaar.

        Webprint heb ik overigens alleen maar slechte ervaringen mee, maar dat is wellicht persoonlijk.

  2. Ik heb al een aantal albums gemaakt met webprint.nl. Super kwaliteit en geregeld aanbiedingen. Voordeel vind ik dat je de foto’s upload en vervolgens online in een album plaatst. Je kunt eindeloos wijzigen. Ik ben er erg tevreden over. Zo kun je bijvoorbeeld ook met meer mensen aan een album werken (als het bijvoorbeeld een kado voor iemand is). Je maakt namelijk ene account aan met een wachtwoord.
    Nadeel is wel dat mijn albums soms iets dikker uitvallen dan gepland. 😉
    Nou, succes ermee! Ik ben benieuwd naar het resultaat.

    • @Minkeltje: ligt eraan welk beeldformaat je camera gebruikt. Spiegelreflex camera’s (zoals de mijne) maken foto’s op het ‘oude’ formaat van 10×15, compacte camera’s en telefoons werken weer met 11,8 x 15,2 ofzo iets.

  3. Hoi, Waar je ook kan kijken is Pixum Easybook. Ik heb er zelf nog geen boek van gemaakt ben druk bezig met vakantie vorig jaar maar het werkt prima. Misschien iets voor jou. Succes in ieder geval. Het is leuk maar wel een heel werk! Eenmaal af wel wat om van te genieten als je het boek eenmaal in handen hebt! Groetjes Anouchka

Geef een reactie

