Op z’n zondags

Ik kocht op marktplaats een ‘nieuwe’ winterjas voor Pinda. Nu net het weer beter wordt. Het was een gokje natuurlijk, het was een winterjas van de Hema waar wij helemaal gek op zijn en we hopen dat ze niet zo snel groeit en hem dus deze komende herfst/winter aankan. Voor 5 euro kun je dat gokje nog wel eens nemen.

 

We haalden de jas af en reden meteen door naar het achtergelegen bos. Daar besloot ze dat ze de jas meteen aan wilde in plaats van haar bodywarmer, en wij zagen dat we het verkeerde gokje hadden gemaakt. Ik denk niet dat ze er over pakweg 5 maand nog in kan. Maar wat is ‘ie leuk hè!

Het bos was mooi, fris groen dat voorzichtig tevoorschijn piepte, de geur van dennenaalden, getjilp van vogels en overal vlinders. We liepen naar de schaapskooi en keken naar ons toekomstige huis. Kijk Pinda staat er nu al goed bij. Echt waar, dat huis past bij ons.

Toen liepen we terug langs het pad waar er allemaal kinderdingen zijn, hutten en klimpalen en houten eekhoorns enzo. En heel veel ouders die tegen hun kinderen de meest erge dingen zeiden; ‘doe je voorzichtig want je hebt je goeie kleren aan’.  Ow gruwel. Tenzij ze een professionele fotoshoot doen en ze twee minuten enigzins toonbaar moeten zijn, mag je dat nooit zeggen. Niet als je naar het bos gaat. Wie gaat er nu naar het bos met zijn zondagse kleren? Pinda vroeg of ze mocht klimmen en ik zei, misschien net iets te overdreven, ja hoor schat, JIJ mag wel klimmen.

Het was toch wel druk met allemaal gezinnen met ballen en honden en geschreeuw en gehuil, de volgende keer blijven we op de gewone wandelpaden. Want daar vermaakt Pinda zich ook best.

Nu dacht ik leuk een foto van jaszakschatten te laten zien want Pinda was toch druk met steentjes in haar jaszak stoppen. Maar ze waren leeg bij thuiskomst. Ze had ze weer allemaal teruggelegd in het zand want ze waren te zwaar.

Dan maar mijn broekzak-van-mrBig-bij-gebrek-aan-een-jaszak-schatten

6 thoughts on “Op z’n zondags

  1. Ach, inderdaad: voor 5 euro kon je er geen buil aan vallen. En ze heeft hem in ieder geval vandaag aangehad: weer of geen weer 😉

    En serieus? Bestaan die ouders nog steeds die met kinderen naar een speeltuin gaan en dan alleen maar bang zijn dat hun kind vies wordt? Tss. Ik denk dat ik mijn kind dan eens pontificaal door het zand gerold had om te demonstreren hoe ik erover denk. (Overigens heb ik een kind dat zelf nogal voorzichtig is waar het om vies worden gaat: geen idee hoe ik aan zo’n kind kom…).

    • @Myrna: Pinda ook hoor, maar ik weet wel waar ze dat vandaan heeft, ik was net zo. Neemt niet weg dat ze wel weer graag in het zand rondscharrelt voor steentjes en overal op wil klimmen!

Geef een reactie

