Heerlijk mutserig

Ploeter, ploeter, ploeter. Nouja, gisteren dan. Ik zag het weerbericht en ik dacht hmmm vrijdag 21 graden met een windje. Dat is mijn weer! Dus gisteren ben ik als een dolle door het huis gegaan met stofdoek en zuiger en weet ik al wat meer. 3 opgeruimde en schone kamers, badkamer en zolder waren het resultaat. Beneden maakte ik de vloer schoon en ik had zowaar nog puf om pannekoeken te bakken.

Maar vandaag deed ik bijna alleen maar leuke dingen. Ik nam Pinda mee naar de kringloop gaf wat spullen af die ik gisteren zorgvuldig geselecteerd had en had weer eens geluk met wat nieuwe aankopen. Of bijna, even kijken hoe het uitpakt. Daarna deden we boodschappen op de manier die ik leuk vind, met bonnen voor gratis of bijna gratis spullen. Thuis schotelde ik mijn kind heel erg verantwoord een opgewarmde pannekoek voor en maakte haar instant zielsgelukkig, zette een kopje thee voor mijzelf met een karig toastje (dat was dan het niet leuke ding) en keek, omdat ik het toch niet laten kan, even snel naar Wil en Kate. Gelukkig heeft dat trekje bij mij niet zoveel input nodig en na een minuutje ging de tv uit en zette ik mij in de zon met Pinda bellenblazend en fiets(de)monterend naast mij.

Tja. Mutserigheid ten top. Maar wat een fijne mutserigheid!

One thought on “Heerlijk mutserig

Geef een reactie

