Pinda heerlijkheid

Pinda @ 3 jaar, 3 maand en 27 dagen

Hoorden we ’s morgens eerst ‘benne wakke’ en post-luier ‘moettie passen’, nu worden we gewekt met ‘ik heb goeg gesapen’. Helaas geldt dat dan vaak niet voor mr. Big en ik, dat we genoeg geslapen hebben, maar dat is een ander verhaal.

Een hondje ‘waffet’ in plaats van blaffen want iedereen leert haar dat een hondje waf waf zegt, geen blaf blaf.

Ze wil nog steeds ‘sjohhkoopasa’ op haar brood maar moet elke ochtend wel even zogenaamd nadenken over wat erop moet.

‘S avonds moet mr. Big ‘auw zwaaien’ bij het naar bed brengen.  Hij zwaait dan terwijl hij de deur bijna dichtdoet en onder luid auw geroep komt zijn hand dan vast te zitten.

Maat 86 is nu echt te klein. Broeken allang, want ze is lang, maar t shirts konden nog wel even mee.

Haar ogen lijken de ene dag bruiner te worden en de andere dag groener.

Achter het huis fietst ze met de snelheid van het licht, maar op straat (onze hele rustige straat) durft ze niet harder dan baby-stapvoets te rijden.

Dankzij het boekje ‘jij bent mijn mama niet’  van Margje en Sjoerd Kuiper is ze heel erg bezig met dat ik niet de enige mama ben die er bestaat. Dat ik haar mama ben. Dat zij de mama is van Pop, dat Oma de mama is van papa, en dat de buurvrouw de mama is van het buurmeisje. En aansluitend begint het besef dat papa niet de enige papa op de wereld is ook door te dringen. Maar owee als ze de naam van mr. Big hoort op de tv, want er zijn misschien wel verschillende papa’s maar er is maar één mr. Big volgens haar.

Ze is helemaal gefascineerd door geur. De geur van bloemen, elke bloem maakt kennis met haar neus of hoe je haar ruikt na het douchen. Voordat mr. Big vertrekt naar zijn werk wil ze even in zijn nek ruiken of haar geurtje erop zit. En ze lijkt op haar moeder, wij houden heel erg van Sun in de nek van mr. Big. Pas gewassen was, een maaimachine hoort ze al van ver en dan moeten we erna toe om gras te ruiken en kruidenpotjes, alles moet ze ruiken.

Haar lievelingskleur is groen, rap gevolgd door paars. Vooral nadat ze zag dat haar twee helden (papa en de buurman) allebei een paars overhemd droegen. De buurman is hier nog steeds goed vertegenwoordigd. En hier ook een owee, want owee als we de andere buurman ook buurman noemen. Want er is maar één buurman en dat is haar buurman.

Dat elke school een speeltuin heeft zorgt ervoor dat ze elke speeltuin school noemt.

Toen ze laatst een bidon uit mocht zoeken bij de action koos ze blindelings voor een bidon van cars. Terwijl er ook een ‘kitty’ en een ‘mickey muis’ bidon was. Slim als ik was nam ik ook een kitty bidon mee, want die zou ze later toch wel willen. Maar ik had het mis hoor, de cars bidon overheerst hier nog steeds, en dat terwijl ze zelfs de film nog nooit gezien heeft.

De hele dag door zingt ze. Meer klanken dan tekst. Veel ‘jajajajaja’ in plaats van lalalala want de -l is nog steeds lastig. En ‘oeeehoooeeee’ en ‘bombombombom’. En als ze klaar is hoor je ‘dat was een mooi jiedje zeg!’

13 thoughts on “Pinda heerlijkheid

  1. Al die kleine verhaaltjes en avontuurtjes, inderdaad heerlijk, als je het zo beschrijft.
    En die tweede foto, daarop kan je al een beetje zien hoe ze er later zel uitzien, op weg naar haar eerste bal 😉

  2. ik probeer je te mailen maar ik krijg hem telkens retour……. This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients failed.

  3. Prachtig om kennis te mogen maken met je Pinda. Wat een heerlijk guitig meisje is het… zo een leuk karaktertje. Je schrijft heel leuk en ik vind het super dat je ons op deze manier in je leven laat binnenkijken.

  4. heerlijk die verhalen en op de tweede foto kun je al goed zien dat ze een mooi meissie wordt later (is ze nu ook hoor) Arme mr big,hij zal haar al snel met ander man volk moeten delen.

    • @Lize: sssst! Wat zeg je nu! Laat mr. Big het niet horen…

      Pinda sjanst nu al met mannen, volwassen mannen met vooral heel veel donkere krullen. Ze lijkt op d’r moeder ben ik bang.
      Ik vreesch nu al met grote vreesch…

  5. ach wat ontzettend schattig zeg om te lezen! hier zegt peuter nog niet heel van anders dan papa en mama maar ook wow en mamomanoman als ze onder de indruk is van iets, en koeien paarden schaapen en alles wat daar maar op lijkt heten Boeoeoe ook als ik luid roepend koe-jen koe-jen roep tijdens het autorijden. Ik blijf het geweldig vinden hoe snel die kids leren (en hoe snel ik alles vergeet).

Geef een reactie

