Home sweet home 13

De dertiende home sweet home alweer…

Terwijl ik dit tik zit ik onder de veranda, op een heerlijke voor ons nieuwe tuinset waarvan ik een onscherpe foto maakte en nu simpelweg te lui ben om op te staan en een nieuwe foto te maken dus jullie moeten het maar even zonder doen. Ik ruik telkens een beetje van de citroengeranium die op het tafeltje staat. Met een kind dat alleen maar wilt ruiken moet je gewoon tijm, citroengeranium en pioenrozen in huis hebben. Zooo vervelend. De pioenrozen waren in huis maar voor eventjes, die waren onderdeel van het bedankje voor de tuinset. Twee dagen hemelse geuren in huis. Zo fris en schoon rook ons huis nog nooit. Gek toch dat ik als ik aan een roos ruik altijd aan zeep denk terwijl zeep zijn geur krijgt door de roos.

Bij Pinda’s huis staan ‘gewone’ geraniums en vlijtige liesjes. In de kleuren die Pinda uitkoos, dat kan ik prima aan haar overlaten toch?

De aardbeien kleuren alweer mooi rood. Ik ben blij dat ik ze in zakjes aan de schutting heb gehangen want naast een ‘dat juikt jekke’ monster heb ik nu ook een ‘aahbij’monster in huis.

En de tuin begint alweer een lekker woeste jungle te worden. Overal zie ik al hyacint knoppen, vooral hier, bij de nieuwe hyacint die ik kocht met allemaal bloemen en bladeren en daarna in de tuin zette en dat het zo gezellig ging vriezen die nacht. Helemaal bruin werd ‘ie, het arme ding. Maar hij is weer helemaal bijgekomen van alle ontberingen. Natuurlijk is alles aangelegd voor Mik, dat snappen jullie toch wel.

Meer home sweet home vind je bij Barbara.

7 thoughts on “Home sweet home 13

  1. Foto’s om bij weg te dromen! Heerlijk!
    Door alle fijne home sweet home blogjes heb ik extra zin om te verhuizen! Dit inspireert me…

    Home sweet home!

  2. Goedemorgen! (bij ons…) He, snel even een vraagje: ik zag bij jou al eerder die zakjes aan de schutting en blijkbaar zitten er dus aarbeien plantjes in. Hoe werkt dat? Ziet er zeer interessant uit! 🙂

    • @Marjan: Goedeavond (bij ons)! Die zakjes zijn gewoon stukjes tafelzeil. Het was een experimentje en het lukt wonderwel! Gewoon allemaal zakjes maken op de maat die je wilt hebben en tegelijk een lusje eraan naaien. Dan met s-haken ophangen. Ik heb wel de hoeken erin genaaid, net zoals je bij een etui doet zeg maar.

  3. He, bedankt voor je antwoord. Moeten er geen gaatjes onderin zodat het water wat kan weglopen? Goed idee, vooral als je niet al teveel ruimte op de grond hebt! Groetjes,

Geef een reactie

