Home sweet home 16

Vandaag op de koelkast;

De vaderdagtekening waarbij Pinda ineens besloot dat ze ging inkleuren. Dat probeerden we haar al langer te leren maarja, eigenwijs hè. Ze begon overigens onderaan de tekst en werkte omhoog. De tekst is een letterlijke uitspraak van haar, maar dan juist geschreven, anders stond er iets in de trant van ‘mijn papa is soepe’koew’.  Wat ook wel weer leuk zou zijn bedenk ik me nu. En een spotgoedkoop vliegtuigje dat hij ook kreeg als grapje. Het spotgoedkope vliegtuigje vloog als een spotgoedkoop vliegtuigje. Ook was er een flinke beker met van die zure matjes die mr. Big zo lekker vind. Nogmaals, wij doen niet aan grote kadoos met moeder en vaderdag, maar aan iets zelfgemaakts, iets grappigs en een dagindeling zoals de persoon in kwestie het wenst. In dit geval betekende het dus in de pyjamabroek de godganse dag films kijken en ’s avonds chinees.

Vandaag in de tuin;

Late doperwten.

Met nog meer in het vooruitzicht.

En het begin van stokslabonen na de aanbevelingen van vorig jaar.

En aubergines, als die het ooit zo ver komen…

De bloempotten zijn overigens gewone terracotta bakken die ik met lak geschilderd heb. Maar na verloop van tijd komen er toch blaasjes op doordat de binnenkant niet gelakt is. Maakt mij eigenlijk niets uit, want die blaasjes zijn niet altijd even aanwezig en ik vind ze toch best geslaagd.

De jasmijn bloeit en ruikt en ruikt! Dat vond de hommel met zijn wit achterwerk ook lekker.

Vandaag in huis:

Heel veel rommel en was en viezigheid dus ik weet wel weer wat ik mag doen vandaag. Doeg!

Home sweet home is een idee van Barbaramama, kijk bij haar voor nog veel meer deelnemers!

3 thoughts on “Home sweet home 16

Geef een reactie

