Schommeltherapie

Afgelopen vrijdag hadden we een bbq met de buren. Pinda loopt dan als op een na kleinste tussen al die grote kinderen en vermaakt zich prima. Ze krijgt dan altijd van die grote glimogen en je ziet haar genieten, je kunt bijna zien hoe ze al die indrukken opzuigt. Ze bekijkt ze, ze doet ze na en krijgt dan ook steeds vaker zo’n hoog, hard giechellachje, een beetje zenuwachtig en een beetje nep om de aandacht te krijgen zonder er heel specifiek om te willen vragen. Het is zo erg mijn kind. En die van mr. Big ook, die was vroeger net zo volgens mij.

Vrijdag ging ze dus laat naar bed. En heeft ze niet veel geslapen volgens mij want die had zaterdag toch moeie ogen! Ik vroeg haar of ze ’s middags nog even naar bed wilde en ze zei zomaar ja. Dat is nog nooit gebeurd. Niet dat ze geslapen heeft hoor, maar ze gaf toe dat ze moe was. Zondag was het nog niet erg veel beter, ze werd zelfs vervelend. Mr. Big gooide ons allemaal in de auto en we reden zomaar ergens naar toe. Rijden om het rijden. Pinda sliep binnen een half uur, voor een heel uur. Wij reden en reden, zagen koeien, schaapjes, hele grote paarden en hele kleine (shetlandponyveulentjes, een van de schattigste dingen die ik ooit zag). We zagen zelfs nog een kudde buffels! En ineens zaten we in Duitsland. Oeps. Iets te ver doorgereden. Op de terugweg zagen we een bordje waarop zoiets stond als speelweide en dat bordje volgden we dan maar. Er was een glijbaan, een heel gevaarlijke duikplank die niet eindigde in het water maar in het zand, een wip maar vooral een schommel.

En dat mag Pinda graag.

Ondertussen lagen/zaten wij op een kleedje en hadden dit uitzicht.

Ik wou dat ik nog klein was en dat elke keer als ik vervelend was, ik meegenomen werd om te schommelen!

Geef een reactie

