Pindagekkigheid

Pinda wil ’s morgens geen kleren aan. Maar haar snoepjespama (snoopypyjama) met kniekousen. Die ene die ik vroeger ook droeg!

Pinda wil ontbijten met haar theepot en kopje vlakbij.

Pinda laat veel werkwoorden eindigen op -eterd; ik heb ge-eterd (gegeten), ik heb gedinkerd (gedronken), ik heb geloperd (gelopen).

Pinda is elke ochtend door de week ‘dietig’ want papa moet werken. Ojee. Papa zit volgende week de hele week in Duitsland in een hotel voor een cursus.

Pinda heeft haar puzzels weer ontdekt en zet deze in recordtijd in elkaar. Zelfs die moeilijke van Fiep Westendorp, met zoveel bijna gelijke stukjes.

Pinda vraagt bijna elke dag of ze al naar school mag. En elke school waar we langskomen daar is ze al eens geweest verteld ze. Nu hebben we wel veel scholen bezocht maar niet allemaal. Dat het buurmeisje al wel 4 is en al wel naar school is geweest, die ene week voor de vakantie dat vindt ze niet eerlijk.

Pinda wordt ook moe van fietsen naar de winkel als ik er moe van wordt. En ze krijgt het ook warm van het fietsen als dat bij mij gebeurt. Het is ook zo vermoeiend en warmmakend als je in het voorzitje zit.

Dat voorzitje dat past niet meer. En ze is er te zwaar voor. Maar ze wil niet achterop en ik wil haar niet achterop. Maar als ze in januari naar school gaat dan zal het toch moeten. Anders is ze de enige kleuter die nog in het peuterzitje zit.

Pinda is helemaal weg van Ome Willem. Waar ik vroeger ook naar keek, en volgens mij ook helemaal weg van was. Het joepiedepoepie en het broodje poep is een grote hit. Evenals de aflevering ‘broekplassen’ van vanochtend.

Pinda speelt dagelijks met die kaartjes van de AH, met alle  dieren erop. Dat bracht ons ertoe om misschien een bezoekje aan een dierentuin te plannen. Dat hoorde ze. En nu horen wij te vaak ‘gaan we naa de diejentuin?’ Maar ze denkt gelukkig dat de dierenwinkel een dierentuin is. Hebben we dat goedkoop op kunnen lossen!

Pinda’s speeltafel is standaard een grote zooi. Als ik haar daar op wijs zegt ze; komt omdat papa dat gedaan heeft.

Pinda zegt, wachtend in de rij voor de kassa, al wijzend naar de persoon in kwestie: KIJK DIE HEEFT OOK GJOTE BOSTEN! MAMA OOK! Waarbij ze ook nog even wijst naar die van mij. Extra fijn was dat we in een rij met heel veel mannen stonden, die volgens mij allemaal tegelijk keken of Pinda gelijk had.

 

 

 

4 thoughts on “Pindagekkigheid

  1. Kinderen kunnen zo heerlijk openhartig zijn op momenten dat het eigenlijk niet zou moeten,maar het blijft leuk.

    Liefs,
    oma J.
    xxxxxx

Geef een reactie

