kopjes en quiltjes

Onder het genot van een kopje echte muntthee maakte wachtte ik tot de wasmachine klaar was met het wassen van de quilt. Terwijl de blaadjes naar de bodem zakten en het tweede kopje thee groengeliger werd wachtte ik op de droger. Daarna haalde ik een heerlijk zacht en soepel babyquiltje naar beneden.

Ik stond er weer van te kijken hoe een quilt veranderd na het doorstikken, hoe het een eenheid wordt. Hoe al die lapjes ineens een middel worden om een beebje warm te houden.

Ik stond te kijken van de kleuren, niet snel had ik gedacht een paars roze quilt te maken. Dat is het leuke van werken in opdracht, andere kleuraanvragen. Soms is het niet leuk, meestal wel. Ik stond weer te kijken van hoe ik eigenlijk van plan was een beetje hardroze te gebruiken, maar eindigde met veel hardroze. Want, raar maar waar, van een beetje werd de quilt juist onrustig, van veel kwam er rust.

Ik sipte nog maar eens van mijn derde kopje muntthee (arm kaalgeplukt muntplantje) en was blij.

8 thoughts on “kopjes en quiltjes

  1. Ik wil niet vervelend doen want vind alles wat je maakt heel mooi maar mag ik een tip geven? Doordat nu de roze quiltjes naast de rode zijn opgemaakt lijkt het net of het rood is doorgelopen op het eindresultaat..als je begrijpt wat ik bedoel. Zou dus de creme kleurige vervangen door de roze en omgekeerd..of in ieder geval geen roze naast rood zetten..TENZIJ dat natuurlijk met intentie gedaan is..of de opdracht was van de klant was..want dan heb ik NIKS gezegd!

Geef een reactie

