Pompiedompiepom

Een ziek kind, najaar, weer werken, een iets zieke ik, nieuwe medicijnen met bijwerkingen, anders eten, hoofd nog op Frankrijk-stand. Ik kan er niets aan doen maar het lukt me niet om alles bij te benen de laatste drie weken.

Nu ben ik zeker iemand die niet makkelijk omschakelt hoor, maar dit jaar span ik echt de kroon. Ik krijg het huis niet opgeruimd, laat staan schoon. De was niet opgeruimd, om over de strijk maar helemaal te zwijgen. Bij het maken van het boodschappenlijstje vergeet ik de meest standaard zaken en zit dan ineens zonder melk, brood of, het ergste, wc papier. De wereld lijkt sneller te draaien dan dat ik kan volgen.

Het komt wel weer goed. Tot aan die tijd doe ik gewoon zoveel mogelijk de dingen die ik leuk vind. Die Pinda leuk vindt. Die Mr. Big leuk vindt. Ik haak, Pinda ontdekt in pyjama haar nieuwe speelgoedkast (waarvan de deurtjes dicht kunnen zodat wij niet al het roze zien) en ’s avonds kijk ik met mr. Big een filmpje. En als alles verloren is, dan reïncarneer ik gewoon als kat.

6 thoughts on “Pompiedompiepom

  1. Grappige foto van Pinda in dat krat, haha!

    Nou, je bent niet de enige die het de afgelopen weken moeilijk had. Ik hoor en zie het overal om me heen: mensen zijn ziek(jes), moe, niet in hun hum etc. Ook helemaal niet gek nu de zomer voorbij is zonder ooit zomer te zijn.

    De ene dag voel ik me blij en verheug ik me op de gezellige knusse herfstdagen met wandelingen door bladerbergen en kastanjes, de volgende dag wil ik alleen maar in bed liggen met de dekens over mijn hoofd. Of mijn pootjes onder me vouwen en een dutje doen, net als jullie poes! Sterkte daar.

  2. Dat komt volgens mij omdat we geen echte zomer hebben gehad… Waar was die overvloedige zon om onze batterijtjes op te laden?? Maar na wat nare weekjes ook hier, lijkt het toch wat op te klaren, want klagen daar doen we niet aan, natuurlijk… Maar van dat opruimen, dat lukt hier ook niet zo goed… Toch een poetsvrouw overwegen? Hm

  3. Die winterslaap, die lijkt mij ook wel…
    Of krijgen we nu een hele mooie herfst om alsnog lekker buiten te wandelen en op te laden?
    In ieder geval leuke foto’s en groot gelijk dat je de vele roze spulletjes achter deuren stopt 🙂

  4. Ik vind dat wel een slimme vondst eigenlijk, Pinda parkeren in haar opbergspeelgoeddoos. Schuif je haar s-avonds zo haar nieuwe speelgoedkast in. Even bukken schatje, morgen halen we je weer tevoorschijn….

  5. je bent echt niet alleen 🙂 idem dito, het normale gangetje geraakt maar niet op gang, leuk om te lezen dat dit ook bij andere het geval is, enne reïncarneren als kat, als ik Timmy hier naast mij zo lekker in het zonnetje zie liggen , wel daat teken ik dan voor 😉

Geef een reactie

