Och och och

Die winterslaap die jullie voorstelden bij het vorige logje is niet zo’n slecht idee, maar gewoon een nacht ongestoorde rust lijkt mij ook niet slecht!

Pinda is ziek, sinds zondag, toen kreeg ze vanuit het niets ineens koorts. Om zodra die ook maar iets zakte gewoon weer te gaan spelen. ‘S avonds was het weer misse boel met een onrustige nacht. De volgende ochtend riep ze om het hardst ‘ik ben hejemaa bete!’ Na een dag binnenblijven en zeuren dat ze naar buiten wilde en in plaats daarvan de hele benedenverdieping vulde met haar speelgoed zakte ze om 5 uur weer helemaal in elkaar. Een klein, warm en ziek hoopje lag op de bank en wilde niet meer eten, drinken of spelen. Alleen maar slapen. Die nacht was weer gezellig. Dinsdag ging het net zo. Overdag niets aan de hand, geen verhoging, geen pijn, alleen maar spelen spelen spelen. Rond 9 uur huilde ze zich zowat haar bedje uit. Haar keel deed pijn. En ja hoor, twee dikke klieren in haar hals. Deze ochtend waren die klieren weer een stuk kleiner en verklaarde ze weer dat ze beter was. Jaja. Dat heb ik eerder gehoord.

En zo is het nu woensdag en ben ik erg benieuwd hoe het vanavond gaat. Ze is nu heel druk bezig met haar klei en schaar en papier. Snippers liggen overal en de klei is hard op weg om een egaal kleurtje grijsbruin te worden.

Ondertussen probeer ik een nieuw kleurtje wit voor op onze muren uit te kiezen. Ik wil het iets witter hebben. Maarja? Welke hè?

Ik neig sterk naar die van Flexa, met dat zwarte stukje eraan. En onderstaande foto helpt ook niet echt. Want die muren zijn ook zo mooi, maar niet wit.

Tja, wereldveranderende zaken vinden er vandaag plaats in huize Hutsefluts.

Geef een reactie

