Nagejjak

Ik heb een meisjes meisje als dochter. Dat weet ik, zo was ik ook. Niet op die manier dat we allebei helemaal en altijd in het roze gekleed wilden gaan (Pinda’s kleur is groen, die van mij was blauw) al kan ik me herinneren dat er een tijd was dat ik mijn kamer helemaal roze wilde hebben. En dat ik vond dat ik veel te weinig barbies had.

Nee, make-up. Dat is het helemaal. Ik had vroeger ooit eens van die helblauwe oogschaduw gekregen die ik dan veel te dik opsmeerde. En van die scrunchies in je haar, die wilde ik in alle kleuren. Pinda heeft het met haar nagels. Oja, en parfum. Maar gelukkig is er een tester met Zwitsal parfum in de winkel en spuit ik haar geregeld helemaal onder. Pinda heeft nu afwisselend roze (heel erg roze) nagelak en lichtblauwe nagellak. En op de lichtblauwe nagellak zit een hartjessticker. Over die hartjessticker zit dan weer een transparant toplaagje met een parelmoereffect en over de roze zit een laagje met grote glitters. En ze wilde ook nog groen maar haar nagels waren op.

Ik vind het stiekem toch wel leuk hoor. Ik kan me er helemaal in verplaatsen, dat ze haar nagels in de meest afgrijselijke kleuren wil hebben. Daarom hebben we ook dat roze en lichtblauwe en groen en glitters, want dat smeer ik zelf niet op mijn nagels. Maar het mooiste vind ik het toch als er niets op die kleine nageltjes zitten, gewoon puur natuur. En daar hoef ik nooit lang op te wachten want naast dat ze het mooi vindt, al die lak op haar nagels, is het ook een onverbeterlijke pulkert aan alles waaraan ook maar gepulkt kan worden.

2 thoughts on “Nagejjak

Geef een reactie

