31!

Ik was gisteren jarig! 31 herfsten (want naja, ik ben geboren in de herfst) jong. Waar ik vorig jaar nog wel moest wennen aan een 3 in plaats van een 2 als begincijfer, ben ik nu helemaal niet meer daar mee bezig! Want ik ben er nog en dat kan helaas niet iedereen zeggen, dus waarom ook maar nadenken over je leeftijd!

Dit jaar was wel weer een jaartje hoor. Helaas vooral een met medische (diabetische) klachten maar ook daar wordt nu hard aan gewerkt, met andere medicijnen en een dietist en een homeopaat en een koolhydraatarm dieet en tot nu toe min 5,5 kilo. Iets waar ik niet meer op gehoopt had omdat afvallen met insuline erg moeilijk is en het vooruitzicht was dat ik nooit meer van de insuline af zou komen. Maar het bleek toch te kunnen. Het is een heel sterk begin maar er liggen nog heel veel kilo’s in het vooruitzicht. Die eraf moeten welteverstaan. Als ik maar genoeg afval dan is er een mogelijkheid dat ik geen medicijnen meer nodig heb. Dan zal ik ook minder last hebben van mijn knieën en voeten en dan heb ik wel een kans om ouder te worden dan 50. Want diabetes II hebben vanaf je 29ste en zwaar overgewicht is niet het beste scenario voor een lang en gezond leven.

Mede daardoor is het op Hutsefluts zo stil geworden. Deze ommeslag heeft even al mijn energie opgeslokt. Bovendien had ik veel last van de bijwerkingen. Stukje bij beetje krijg ik weer energie om andere dingen te doen en wen ik aan deze nieuwe manier van leven. Ik zie het in ieder geval rooskleurig in. 31 wordt mijn jaar!

15 thoughts on “31!

  1. Wat een geweldige foto… En 31 jaar wordt gewoon jouw jaar. Gefeliciteerd en dat er nog maar vele Hutsefluts stukjes mogen komen.
    Liefs Helga en wanneer kom je nou………..

  2. Gelukkige verjaardag! Je komt er wel, met een dosis doorzettingsvermogen en inzet! En dat het hier wat rustiger is, wat maakt het uit; vooral aan jezelf denken. Pinda zal ook wel trots zijn op haar mama (en wat een mooie foto!)

  3. Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik lees nog niet heel erg lang mee en wist dus niet van je diabetes, of van je overgewicht. Heftig allemaal. Ik moet er wel even aan wennen; we zien je nooit op de foto, alleen die mooie dochter van je, en zo heb ik me dus een heel eigen beeld van je gevormd. Net zoals je van iemand een beeld vormt als je zijn of haar stem over de telefoon hoort. En mijn beeld van Hutsefluts is niet van iemand met overgewicht, je ‘klinkt’ voor mij als een soort Kate Winslet. Grappig hè!

    Overigens ben ik zelf ook bekend met overgewicht. Gelukkig niet met diabetes. Ik ben sinds 1 juli bezig met gezond eten en gezond bewegen en sinds die tijd 10 kilo afgevallen. Nog 5 kilo te gaan en we kunnen de gevreesde vruchtbaarheidsbehandelingen opstarten in de hoop dat ik snel weer dik word, haha!

    Succes met goed voor jezelf zorgen en een schitterend jaar gewenst!

  4. Ohhh heb ik je verjaardag gemist!!! Nog gefeliciteerd!!en wat vreselijk grappig en leuk om jou eens in beeld te zien,niet dat ik je nu op straat zal herkennen,maar toch…

Geef een reactie

