Monster

Wij hebben ze. Monsters. In Pinda’s slaapkamer. Sinds vrijdagnacht hebben ze hun intrede gedaan. Toen werd ze huilend wakker op een monsterlijk tijdstip en zat ze eigenlijk nog half in een droom. Na een tijdje kreeg ik haar rustig en had ze zelf ook gezien dat er geen monsters in haar kamer waren. Ze zei dat ze wel weer ging slapen. Binnen een kwartier had ik weer een huilend en trillend meisje op schoot want de monsters waren weer teruggekomen. Tja, toen werd het tijd voor flinkere maatregelen. Met de nietwerkende plantenspuit die ik nog weg moet gooien ging ik de monsters te lijf, overal heb ik anti monsterspray gespoten. Hierna is mr. Big nog een keer uit bed gegaan om de laatste monsters weg te jagen en toen mochten we nog twee uurtjes slapen tot ze riep dat ze genoeg geslapen had.

Gelukkig heb ik het mailadres van TiTaTovenaar. Die mailde mij snel het recept voor krachtige antimonsterspray door. Pinda heeft geholpen met het maken van de spray en geholpen met de versiering van het flesje met anti monster tekens. Sindsdien slapen wij weer!

Bij het bestuderen van het flesje is een tong tegen de lippen verplicht

Mochten jullie ook last hebben van monsters, hierbij het recept;

  • water
  • theelepeltje glycerine
  • glitters
  • drupje lavendelolie
  • spuitflesje

Meng alles met elkaar in het flesje en spuiten maar. Helaas werkten mijn glitters niet. Ik heb van die dikke glitters en die verstopten de tube. Maar ik had Pinda al vertelt dat de glycerine het toveringrediënt was (die zorgt ervoor dat de glitters blijven drijven) dus die voegde ik bij de tweede poging ook maar toe. Ik zal wel verder zoeken naar dunne glitters, want die zijn toch wel magisch.

Elke avond spuit ik in alle vier de hoeken een beetje en een vleugje lavendel vult dan de kamer. Haar Opa had vertelt dat ze ook moest zeggen tegen de monsters dat ze maar buiten moesten spelen. Maar ze maakt zich een beetje zorgen dat ze dan in de auto van haar vader kruipen. Dus de monsters worden naar buiten gesommeerd maar ze moeten wegblijven bij papa’s auto. Ze slaapt weer de hele nacht door, al kwam ze zondag wel bij ons in bed ’s morgens met het verhaal dat ze de deur van haar kamer goed dichtgedaan had want er was een krokodil in haar kamer. Maar het was een kleintje (duim en wijsvinger een centimeter bij ekaar vandaan) en hij was niet eng.

3 thoughts on “Monster

  1. Bij de kruidvat heb je van die make-up glitters, het is een soort poederachtige oogschaduw, werkt super!!!
    Ik maak er mn glimmermist mee. Maar deze monstertip onthoud ik ook maar, misschien wordt mijn pinda ook nog eens bang van monsters.
    Liefs Esther =)

Geef een reactie

